Komen Cerita Battleship

11:57 PTG

Walaupun dah banyak hari ditayangkan tapi aku rasa masih belum terlalu lewat untuk aku memberi sedikit Komen Cerita Battleship. Korang dah tengok belum cerita ni ? Bagi yang dah tengok mesti dah dapat feel betapa gempaknya cerita ni kan ? Dengan adanya kapal perang, kapal makhluk asing yang canggih dan juga peperangan yang agak kebaboom menambahkan lagi rating aku bagi movie ni.

Kalau yang masih tak tengok, aku cadangkan agar korang tengok secepat yang mungkin. Seperti biasa filem ini buatan Hollywood dan yang sentiasa jadi hero of course la Amerika. Well tu semua dah boleh agak since the beginning of the story tapi most interesting part apabila adengan tembak menembak antara kapal perang manusia dan juga kapal perang makhluk asing.


Mula-mula adengan perang tu, manusia kalah dasyat gile dan 2 daripada 3 Destroyer musnah teruk akibat diserang oleh makhluk asing. Kiranya alien memang sangat kuat la dalam movie ni ditambah lagi dengan weapon yang canggih gila sampaikan kapal perang manusia asyik kena letup je. Ape yang syok ketika adengan perang adalah strategi yang digunakan bagi mengalahkan makhluk asing sangat hebat.

Kalau nak tahu lebih kena la tengok cerita ni. Rating aku bagi movie ni adalah 4.5 / 5.0 dan ia agak tersasar sedikit pada waktu permulaan yang agak slow. Tapi bila part menarik datang memang tak berkelip mata duk tengok peperangan tu. Ohsem gile :)

You Might Also Like

14 ulasan

  1. serius...mmg best giler movie ni...time perang dgn alien tu mmg aq tak senang duduk..nampak mcm mustahil je nak kalahkan alien tu...tapi dgn strategi dorang..akhirnya memang..huhu~

    BalasPadam
  2. miahaha aku excited dalam panggung tadi x leh duk diam. syok gile babas

    BalasPadam
  3. best gile cite ni...lawak2 pon ade...mmg berbaloi la pi tgk walaupon dok dkt ngn skrin...haha

    bila g tgk?

    BalasPadam
  4. aku g tgk ptg tadi lepas abis lab elshaikh. hehe layan aku dok belakang sekali lagi syok

    BalasPadam
  5. haha..tahu takpe..mcm tu la aq...2 jam movie tu tak terasa pun..mcm kejap je...

    > serius..aq nak tgk lagi sekali BATTLESHIP ni...haha~

    BalasPadam
  6. tengok la skali lagi. x rugi sbb best sangat perang2 tu

    BalasPadam
  7. citer tu best bila masa starting dia , dah buat kita jadi eksaited nak tengok .. hehe

    BalasPadam
  8. aku tak tngk lagi citer neyh..tapi org ckp best..

    BalasPadam
  9. tia : hehe starting slow sket tapi lepas tu gempak ah

    akhiyy : tengok la. best woo

    BalasPadam
  10. aku nak pergi tengok aritu tapi penuh la pulak, tinggal seat depan.. tak nak ahh.. buat sakit tengkuk je.. bila agaknye takde orang ek?

    BalasPadam
  11. hebat-hebat ...menakjubkan sunguh

    http://malaysiascore.blogspot.com/2012/04/ganas-abis-projek-terbaru.html

    BalasPadam
  12. azri : tengok skang la. x de ramai sangat

    hafizal : hehe memang hebat cerita ni

    BalasPadam
  13. mmg best.. xrugi laa rm 11 yg dibelanjakan tu,.

    BalasPadam