Mencuba BurgerByte Sek 7 Shah Alam

10:54 PG

Semalam aku Mencuba BurgerByte Sek 7 Shah Alam lepas balik daripada jalan-jalan di Ikea. Kedai tu takde jauh sangat dengan Setia Alam tapi kalau korang kayuh basikal mungkin ambil masa setengah jam jugak nak sampai. 


Masa tu dah hampir pukul 11 malam kalau tak silap... jadi bila sampai je kat kedai, aku tengok... Cantekkkk !!! mujur tak ramai orang. Ye la mana ada orang makan western pukul 11 malam. Orang gemuk macam aku je makan western pukul 11 malam lepas tu mengadu kat wife badan dah bulat macam bola.

Menu utama kedai ni semestinya burger. Dah nama kedai BurgerByte takkan menu utama diorang nasi kandar pulak kan ? Tapi semalam aku tak order burger pun, yang aku order adalah chicken chop sebabnya burger banyak sangat sayur jadi aku malas nak hadap sayur terus order menu lain. hahaha

Menu chicken chop yang aku order semalam datang bersama mash potato 2 ketul, carot dan brokoli. Bila masuk mulut, ayam sangat sedap tidak terlalu masak dan tidak terlalu mentah bahagian luar dan dalam. Mash potato menjadi kegemaran aku semalam sebab rasanya agak berlemak sikit kemudian makan bersama sos black pepper yang menjadi penyumbang lagi keseluruhan sedap menu ni. 

Carot agak keras dan besar sikit. Pada aku seeloknya potong kecil dan nipis sedikit supaya senang nak makan dan gigit tapi rasanya segar bila masuk dalam mulut. Brokoli aku tak makan, just suap terus ke mulut wife aku.

Minuman yang aku order semalam adalah Ice Cafe Latte dan bagi aku agak kurang sikit dari segi rasa. Kalau tengok gambar di atas pun boleh tahu rasa minuman aku agak kurang best sikit. Aku pulak tak ingat apa wife order minuman dia tapi rasa agak sedap. Mungkin sebab aku ni lelaki kot jadi dia buat air tak sedap sangat. Wife aku pulak diorang mesti tengok cun dan baeekkk je awek ni sebab tu air buat sedap2. haha

Harga pula bagi aku agak memuaskan dan kena dengan selera makan. Nanti kalau lain kali aku pergi lagi dan aku order burger pulak, aku kongsi dalam blog ni.

Sekian.

You Might Also Like

0 ulasan