Komen Cerita Teenage Mutant Ninja Turtle Out of The Shadows

1:00 PG

Komen Cerita Teenage Mutant Ninja Turtle Out of The Shadows mengandungi spoiler dan siapa yang masih belum tengok cerita ni dinasihatkan agar jangan baca blog post ini. Aku baru je habis tengok cerita ni kat GSC Setia Alam dan berikut adalah komen mengikut pendapat dan citarasa aku sendiri.


Permulaan

Permulaan cerita menunjukkan kesemua 4 watak ninja turtle yang cuba melawan pihak jahat daripada membebaskan penjenayah paling jahat di dunia iaitu Shredder. Shredder berjaya dilarikan dengan menggunakan teknologi teleport dan teknologi ini merupakan aspek dalam menggerakkan plot cerita ini dari awal hingga akhir.

Pertengahan

Pertengahan cerita ni agak membosankan. Aku sendiri tak ingat berapa kali aku menguap masa tengok tadi. Pertengahan ni hanya menceritakan bagaimana ninja turtle cuba untuk menghalang pengikut Shredder daripada melengkapkan senjata teleport.

Akhir

Fight yang last sekali antara ninja turtle dengan Krang. Siapa krang tu ? yang tu korang kena tengok sendiri. Cara ninja turtle lawan agak biasa dan tiada aksi yang menarik dan memeranjatkan sepanjang bahagian akhir cerita ini.

Untuk cerita ini aku hanya mampu bagi 3 bintang dari 5 bintang. Kalau ikutkan plot dan aksi, hanya 2.5 bintang tapi nasib baik ada diselitkan unsur lawak yang mampu buatkan satu panggung gelak ketawa termasuk aku. Bagi aku yang paling tak best adalah disebabkan ninja turtle dan watak jahat terlalu jelas nampak sebagai CGI.

Sekian.

You Might Also Like

0 ulasan