Komen Cerita X-Men Apocalypse

12:51 PG

Komen Cerita X-Men Apocalypse mengandungi spoiler yang agak banyak jadi siapa yang masih belum menonton, dinasihatkan agar tak baca post ini. Ok sekarang boleh mula. Aku baru je balik dari menonton cerita ni di GSC Setia City Mall dan biar aku bagi rating siap-siap untuk cerita ni. Bagi selera aku, aku bagi 4.3 daripada 5 bintang.

bergambar dengan poster x men apocalypse

Permulaan

Permulaan movie ni menunjukkan situasi pada zaman mesir purba yang menjadikan piramid sebagai pusat atau tempat upacara bagi watak jahat ( En Sabah Nur ) yang merupakan mutan yang pertama di dunia memindahkan roh dia ke badan yang baru. Sewaktu upacara pemindahan roh, ada pengkhianatan dan kemusnahan berlaku dan ini menyebabkan proses pemindahan roh terganggu namun tetap dapat disempurnakan oleh pembantunya yang kemudian mati sewaktu dalam prose tersebut.

Pertengahan

Apabila watak jahat telah bangun dari tidur selepas beribu tahun, dia ingin menakluki kembali dunia ini dan telah memilih beberapa mutan ( antaranya storm dan magneto ) untuk membantunya. Sewaktu professor X sedang mencari dan berkomunikasi dengan erik ( magneto ), kuasa Professor X telah menarik minat En Sabah Nur dan ini telah menyebabkan cerebro dan juga minda professor dikuasai oleh watak jahat dalam cerita ni.

Pengakhiran

Bahagian akhir cerita ini menunjukkan perang antara 2 pihak iaitu En Sabah Nur, Magneto, Storm, 2 mutan yang cuba menakluki dunia menentang prof X, cyclop, quicksilver, jean, Night crawler, dan beast. Di akhir peperangan, magneto dan storm berpaling tadah dan bergabung bersama xmen yang lain cuba menewaskan En Sabah Nur.

Siapa yang menewaskan watak jahat dan bagaimana dia menewaskannya ??? Yang tu kena la tengok sendiri ye.

Sekian.


You Might Also Like

0 ulasan