Mencari Pendrive Imation Nano Pro

9:22 PTG

Mencari Pendrive Imation Nano Pro di plaza Low Yat beberapa bulan lepas dan hasilnya aku tak jumpa. Tak tahu sama ada aku tak pandai cari atau waktu tu stok sudah habis.

Jenama lain memang banyak dengan pelbagai storage size dan bersepah sampai rambang mata nak pilih tetapi semua tu aku taknak dan hanya teringin dengan jenama imation saja.

Sebab utamanya adalah pendrive ini dilengkapi dengan sistem sekuriti tersendiri yang mana boleh sembunyikan size storage ( hidden partition ) yang kita inginkan. Dengan cara ini, fail-fail sulit dapat disembunyikan apabila orang lain membuka pendrive ini di komputer mereka.

Untuk akses atau unlock kepada hidden partition, perlu gunakan software ( Imation Lock ) yang telah disediakan dalam pendrive ini dan masukkan kata laluan, lepas tu korang dapat akses storage dan file yang disembunyikan.



Sekarang ni hanya pakai yang 8Gb je

Back to the main topic, kalau boleh aku nak cari pendrive yang bersaiz 64 Gb ataupun 128 Gb. Dengan saiz ni senang bagi aku untuk pindahkan game-game komputer dari satu tempat ke satu tempat.Maklum la game sekarang saiz pon dah cecah 50Gb jadi sebab tu perlunya saiz yang lebih besar untuk pindahkan data.

Kalau nak guna external hard disk tu besar sangat, tidak berapa portable, dan tak sesuai untuk diletakkan di dalam poket. Dengan pendrive yang kecik dan mudah dibawa, senang sikit nak pindah file dan tak perlu wayar untuk sambungan. Ringkas dan ringan !!

Buat masa ni aku masih lagi mencari secara fizikal dan juga online. Dekat laman Lelong pun aku tak jumpa yang bersaiz 64Gb. Harapnya nanti aku jumpa bila keluar jalan-jalan ke plaza lowyat akhir bulan ni. Wish me luck !!!

You Might Also Like

0 ulasan