Ahad, 2 November 2014

Dugaan Hari Jumaat

Dugaan hari jumaat ni berlaku pada 31 Oktober 2014 yang lepas. Baru hari ni nak update sebab lupa dan sibuk dengan kerja. Kejadian ni berlaku masa aku on the way nak pergi masjid Al-Adzim Pandan Indah untuk menunaikan solat jumaat.

Masa tu hujan lebat gila, aku pun tak pakai payung sebab malas dan takut payung Petronas aku kena curi kat masjid nanti. 

Bila tak pakai payung, kena la jalan laju sikit untuk elak dari basah lencun. Tengah jalan laju, tiba-tiba aku tergelincir dan jatuh. Nasib baik jatuh lutut je dan bukan jatuh sekali muka sebab tangan sempat bertahan kat tanah.

Fuh nasib baik tak dapat luka tapi seluar yang aku pakai tu kena kotor tanah dari buku lali sampai ke paras lutut. Masa tu dah nak sampai kat masjid, dalam 200 meter lagi nak sampai. Last sekali sebab seluar dah kotor sangat, kena balik tukar seluar dan datang balik. 





Tempat aku tergelincir.

Mesti korang pelik kenapa aku tak jalan je atas laluan jalan kaki yang disediakan tu. Sebenarnya ada halangan macam pagar kat laluan jalan kaki tu. Aku pun tak tahu kenapa dia buat halangan macam tu dan sebabkan halangan yang ada tu, terpaksa aku lalu di sebelah kanan.

Yang sebelah kanan bahagian rumput tu tanah tinggi sikit. Sebab tu masa aku pijak untuk pergi ke laluan jalan kaki, aku jadi tergelincir dan jatuh berlutut.

So itu lah ceritanya, moralnya kena sentiasa hati-hati terutama sekali waktu hujan.

Comments
2 Comments

2 ulasan:

zarulfarhana berkata...

sempat lagi ambil pic tempat kejadian hehehhe

Freaky berkata...

zarulfarhana : sempat punye sebab nak buat kenangan jatuh kat tempat tu.

 
Related Posts with Thumbnails