Proton Iriz vs Perodua Myvi

3:59 PG

Semalam ada benda yang agak menarik berlaku apabila Tun Dr Mahathir ada memandu kereta keluaran terbaru dari Proton iaitu Proton Iriz di Kuala Lumpur 10 hari sebelum pelancaran rasmi pada 25 September nanti. Model terbaru Proton ini dikatakan lebih besar, lebih panjang dan lebih lebar saiznya berbanding pesaing utamanya iaitu Perodua Myvi. Apa pun mari kita tengok dulu beberapa gambar yang diambil dari laman web Paul Tan yang menunjukkan dengan jelas kereta terbaru Proton ini.

























Menarik giler kan ? Kalau ikut taste aku, bahagian belakang kereta ni memang nampak style dan aku suka rekaan keseluruhan terutama sekali lampu hadapan. Setakat ni, maklumat mengenai harga bagi kereta terbaru Proton bermula pada RM 42,4387 bagi model 1.3 Standard Manual dan RM 59,888 bagi model 1.6 Premium Manual dan RM 62,888 bagi model CVT.


JOM BACA : Mencuba KFC Chicken Chop Combo 


Kalau kita tengok pada harga bagi model ini, memang dah sangat jelas bahawa Proton Iriz ini akan bersaing dengan Perodua Myvi yang berada dalam linkungan harga yang tidak jauh bezanya. Persoalannya mampukah model terbaru proton ini memberi saingan yang hebat bukan saja dari segi angka jualan malah juga dari segi keselesaaan dan juga kualiti pesaing terdekat ? Yang tu sama-sama kita akan saksikan pada masa hadapan.

>> Sumber gambar <<<

You Might Also Like

4 ulasan

  1. lmbat sgt kluarnya..myvi dihatiku..haha

    BalasPadam
  2. haha..ops..kantoi..yg tu je mampu setakat ni.

    BalasPadam
  3. takpe. myfi sbg firs car pon dah lebih dari ok. nnt masa depan baru upgrade slow2. x perlu rushing.

    BalasPadam