Hobi Baru - Memandu

4:47 PG

Selain daripada main game kat komputer selama 3 jam sehari, aku ada hobi baru sejak 2 bulan lepas yang aku x beritahu kat sape-sape pun. Even kat gf pun aku x beritahu. Hobi baru aku adalah memandu.

Bagi sesetengah orang memandu hanya perlu bila nak pergi dari tempat A ke tempat B tapi aku dah buat drive ni sebagai hobi bila takde ape nak dibuat. Macam perokok, bila diorang bosan diorg akan hisap rokok. Sama macam diorang cumanya aku just bawak kereta je dan tak merokok.

Benda ni jadi disebabkan beberapa bulan lepas jadual shif kerja aku buatkan aku terpaksa kerja petang dari pukul 3 petang hingga 12 tengah malam. Jadi aku dapati sangat syok giler bila drive waktu tengah malam lepas habis kerja kerana sejuk dan yang paling penting jalan tak sibuk macam siang hari.

Tapi lepas tu aku tak drive 12 tengah malam sebab walaupun kereta di jalan raya dah banyak kurang tapi masih boleh consider sibuk jugak la. So satu hari aku decide untuk test drive pukul 2 pagi.

Hasilnya memang seronok giler kambing sebab jalan agak lancar dan hanya ada beberapa buah kereta saja. Mulanya aku drive dari Pandan Indah ke area Cheras pastu pusing balik buat sampai 2 pusingan.

Lepas 2 hari aku jadi bosan dengan jalan tu. Aku sendiri pun tak tahu kenapa. So lepas study pasal map dan jalan raya KL dan Selangor, aku test pulak drive dari Pandan Indah ke Sungai Buloh sepanjang 35 km. Hasilnya memang terbaik beroooo.

 Syok giler wei.Tiap kali drive mesti akan buat 2 pusingan. Ade masa tu aku gila sampai buat 4 pusingan sampai minyak pon hampir nak kering. hahaha.

Pandan Indah - Valencia, Sungai Buloh - MRR2

Sekarang dalam seminggu paling kurang aku akan keluar drive sebanyak 3 kali. Semuanya pukul 2 pagi. Bawak tak laju pon dalam 100 - 110 je, kalau nak rilek lagi ade bawak 80km/j sambil makan angin pastu stop kat stesen minyak or tepi jalan sambil tengok jalan raya jap pastu sambung balik drive.

p/s : Kalau shif kerja tukar pagi x dapat la drive malam nanti. adusss

You Might Also Like

2 ulasan