Khamis, 18 September 2014

Balik Kampung Sempena Hari Raya AidilAdha


Sebenarnya sekarang ni aku tak sabar menunggu kedatangan hari raya aidiladha ataupun dengan nama lainnya hari raya haji. Sebab tak sabarnya adalah nak balik ke kampung halaman di Besut, Terengganu. Kali terakhir aku balik masa hari raya aidil fitri hari tu. Lama tu, nak masuk 2 bulan dah tak balik kampung.

Dulu masa belajar rilek je 4 bulan tak balik kampung. Masuk zaman kerja, sebulan tak balik kampung dah rasa macam tak best. Sebenarnya bukan ada benda yang menarik sangat pun kat kampung tapi kalau nak bandingkan dengan Ampang, baik aku balik kampung.

At least dapat tenangkan jiwa tengok pantai sambil makan keropok lekor dan yang paling penting dapat tengok anak sedara aku yang umurnya akan mencecah 1 tahun pada bulan November nanti. Nah gambar dia aku belanja. Comel wooooooo


Comel kan ? Nanti anak aku lagi comel dari ni. haha itupun lepas aku kahwin nanti la tapi buat masa ni tak tahu lagi bila nak kawin.

Jauh pulak aku lari topik sampai masuk bab kahwin. Ape pun yang paling aku suka pasal raya haji ni adalah makan daging korban. Area pantai timur iaitu Terengganu & Kelantan memang meriah menjelang hari raya haji. Syok dapat makan daging goreng, sup daging, sup tulang, dan jugak daging bakar. Fuuhhh meleleh.



Comments
1 Comments

1 ulasan:

ezzyra berkata...

betol2..sokong..zaman keje,asyik rasa nk balik kg je.

 
Related Posts with Thumbnails