Perlu Ke Mencuci Kereta

2:14 PG

Kalau tanya aku la kan... aku cuci kereta setiap minggu. Tak kira dah perlu ke tak perlu janji cukup seminggu terus bawak kereta pergi carwash dan wajib cuci luaran dan dalaman. Takkan nak kasi luar je berkilauan tapi kat dalam kotor pulak kan ? Dalam tu kene la vakuum mane yang patut pastu lap dashboard biar hilang debu kotoran.

So seminggu sekali cuci kereta ni memang dah tahap hardcore mak aku cakap. Tapi rupanya ade yang lagi hardcore dari aku. Abang kat carwash kate ade seorang pelanggan tu bawak kereta dia untuk dicuci setiap 4 hari. Yang tu lagi dasyat sampai boleh gelar tahap Insane.


Kad cuci kereta minggu lepas.

Tempat yang aku cuci kereta ni ade pakej cuci 6 kali dan percuma untuk kali ke 7. Tu yang aku duk syok sangat pi hantar tiap minggu. Masuk ni dah kad yang ke 2 kalau tak silap aku dan minggu ni baru nak guna kad baru yang ke 3. 

Selain cuci dalam dan luar, ade jugak servis lain disediakan macam water wax untuk kasi nampak kereta lagi bersinar berserta memberi perlindungan kepada body kereta. Yang tu kene tambah extra rm 10 untuk buat water wax tapi aku tak pernah buat pun sebab tiap kali balik kampung sebulan atau 2 bulan sekali, aku akan sapu wax sendiri kereta kat kampung baru rasa lagi puas hati. Lagipun wax ni tak perlu buat selalu, cukup 3 atau 4 bulan sekali tapi kalau sayang kat kereta dan nak kasi nampak berkilauan sapu la wax sebulan sekali baru uummpphhhh !!!

Korang pulak cuci kereta bila ? share la sket.

p/s : Esok bawak kereta g cuci lagi. yeh yeh.


You Might Also Like

2 ulasan

  1. Slalunya cuci sendri kt Rumah ja.. Truk Sgt ja akn bwk pegi kedai...

    BalasPadam
  2. sy rumah flat jadi susah sket nak cuci sendiri. huhu

    BalasPadam