Pancit Lagi

6:27 PTG

Hari tu 21 Mei 2016 masa aku keluar rumah nak pergi kerja, tiba-tiba nampak tayar kereta aku pancit kat bahagian kiri belakang. Bengang jugak la rasa hati aku sebab 3 tahun aku drive ni kali pertama tayar kereta pancit. Last sekali pergi kerja hari tu bawak kereta wife dengan perasaan bengang sepanjang jalan.



Bila bawak pergi kedai tayar, rupanya ada paku yang melekat kat tayar. Hairan bin ajaib betol. Rasanya aku tak ada parking pun kat tempat yang tak sesuai. Takkan tayar kena paku masa atas jalan pulak kan ??? Giler ape lahai atas jalan raya ada paku.

Ok tu cerita 3 minggu lepas, hari ni masa aku nak pergi kerja awal pagi tadi ada perasan tayar macam kurang angin. Bila picit tayar masih lagi keras dan aku tak suspect apa pun jadi bawak pergi kerja macam biasa.

Pukul 4 petang lepas keluar pejabat tengok tayar aku dah lain macam kempis tu tapi takde la teruk masa kena mula-mula hari tu. Aku pun bawak kereta pergi kedai tayar dan suruh diorang cek sementara kedai masih lagi buka.

Dah sampai kedai abang mekanik ni cakap ada paku kecil melekat kat tayar. Paku tu memang kecik giler macam paku yang orang guna nak ketuk plywood. Tah macam mana paku kecik tu melekat kat tayar kereta pun aku tak tahu. Lepas tampal dengan harga RM 5 baru rasa lega drive dan terus balik rumah.

p/s : 2 tayar kena paku dalam masa sebulan.... damn

Sekian.

You Might Also Like

0 ulasan