9481 Langkah Dan 18 Minit Tempoh Larian

10:53 PTG

Minggu lepas kali terakhir saya bersenam adalah pada hari selasa bersamaan 17 Oktober 2017. Esoknya rabu tu cuti Deepavali dan saya telah pulang ke kampung halaman di Besut, Terengganu.

Sepanjang ada di Besut saya tidak melakukan sebarang aktiviti berjalan ataupun berlari. Yang buat hanya makan dan terus makan sampai tak ingat dunia. Rasa macam sia-sia je pergi berlari sejak 2 minggu lepas bila makan banyak sangat dekat kampung.


Jadi bila balik di Selangor, saya telah kembali melakukan aktiviti berjalan dan berlari bermula semalam iaitu hari Isnin. Semalam saya berjaya catat sebanyak 9481 langkah dan dicampur bersama dengan 18 minit tempoh larian.

Hakikatnya saya bukannya berlari berterusan selama 18 minit. Hanya berselang seli antara berlari dan berjalan tapi cukup penat untuk badan berpeluh dengan banyak.

Petang tadi saya tidak keluar rumah. Saja nak bagi badan dan kaki rehat sehari. Esok saya akan kembali keluar melakukan senaman seperti biasa dan mungkin akan melakukan 6000 langkah.

p/s : Lepas 2 minggu baru kaki rasa tak sakit semasa berlari.

You Might Also Like

0 ulasan