Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin Tahun 2017

11:18 PTG


Pertama sekali, Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin daripada saya pemilik dan penulis blog Firdaus Life ini. Sedar tak sedar berlalu sebulan Ramadhan kemudian tiba Syawal, dan sekarang cuti dah habis lepas tu kena kerja balik :( 

Walaupun dah kena kerja semula tapi saya percaya hujung minggu masih dipenuhi dengan jemputan ke rumah terbuka kawan-kawan dan juga saudara mara terdekat. Masih lagi boleh makan sedap walaupun hanya di hujung minggu.

Raya tahun ni mula-mula saya beraya di Selangor pada hari pertama, hari ke dua pula sudah ada di Besut, Terengganu. Nasib baik balik kampung jalan raya tak jem tapi kereta agak banyak di jalan raya menyebabkan tak boleh bawak terlalu laju.

Ini merupakan kali ke dua saya beraya di Selangor. Kali pertama adalah masa tahun 2014, kena kerja pada hari raya dan agak terseksa sebab banyak kedai makan di Ampang tidak buka. Makan pun KFC je masa tu sedangkan orang lain tengah sedap makan rendang, lemang dan macam-macam lagi hari raya pertama.

Syukur kali ni raya di Selangor di rumah mentua dapat makan seperti orang lain yang beraya.

Saya tak bercadang untuk tulis panjang sebab seminggu hari raya ni saya sudah rakam video sebagai kenangan. Jadi boleh tonton video pendek hari raya di bawah :



You Might Also Like

0 ulasan