Homestay Di Kuala Besut

8:34 PTG

Bagi sesiapa yang mencari Homestay Di Kuala Besut, anda boleh cuba menginap di Homestay Kita
yang terletak di Kampung Nail dan berada lebih kurang 500 meter dari salah satu tarikan utama tempat ini iaitu Pasar Tani Kuala Besut yang berlangsung pada waktu pagi hari Jumaat.

300 meter dari rumah pula adalah balai polis Kuala Besut yang mana boleh menjamin keselamatan anda jika sesuatu yang tidak diingini berlaku sewaktu anda menginap disana.

Apa yang paling menarik adalah disebelah rumah penginapan ini terdapat satu kedai makan yang terkenal iaitu Kedai Nasi Lemak Cek Nie. Antara menu yang menjadi pilihan ramai adalah nasi lemak dan juga nasi kerabu. Jadi bila anda lapar, terus saja jalan kaki pergi ke kedai sebelah untuk membeli makanan.

Kepada pengunjung yang ingin menuju ke Pulau Perhentian sewaktu menginap disini, jangan bimbang kerana rumah ini hanya terletak 1 km dari jeti menuju ke pulau. Dengan jarak ke jeti yang dekat ini akan memudahkan urusan pengangkutan barang-barang yang ingin dibawa ke Pulau.

1. Peta Lokasi

Untuk mendapat gambar yang lebih jelas mengenai lokasi rumah ini, saya sediakan satu gambar  menunjukkan kawasan sekitar untuk rujukan anda semua. Di dalam gambar dibawah ada ditunjukkan balai polis, pasar kuala besut, bank bsn, serta beberapa tempat seperti saya beritahu diatas.

Alamat : Lot 1292 Jalan Nail, 22300 Kuala Besut, Terengganu.

Koordinat GPS : 5.827406, 102.554070

peta pekan kuala besut


2. Bilik dan Harga


Homestay Kita mempunyai 4 bilik yang selesa kerana setiap bilik mempunyai penghawa dingin dan setiap bilik juga mempunyai bilik air tersendiri. Selain itu rumah ini mempunyai ruang legar dan santai yang agak luas serta ruang menonton tv bersama keluarga anda.

Gambar-gambar pemandangan di dalam bilik ada saya sediakan di bawah untuk anda lihat dengan lebih jelas.

Harga yang ditawarkan pula sangat berbaloi dan sesuai untuk penginapan bersendirian dan juga berkeluarga. Berikut adalah harga bagi 1 bilik pada 1 malam untuk menginap di sini :

1 bilik pada 1 malam = RM 60
1 rumah pada 1 malam = RM 200 (4 bilik)

Rumah ini juga mempunyai ruang parking yang luas. Di dalam pagar rumah boleh memuatkan 4 buah kereta dan di luar rumah  boleh muat lagi 2 buah kereta. Jadi jika ramai rombongan yang nak menginap disini, parking kereta tidak akan menjadi satu masalah.


3. Nombor Untuk Dihubungi


Kalau anda betul-betul berminat untuk menginap disini, anda boleh hubungi nombor telefon yang saya sediakan di bawah untuk membuat tempahan.

Fatin : 019-9934077 atau whatsapp terus ke : www.wasap.my/60199934077

Hjh Zaiton : 013-9260932 atau whatsapp terus ke : www.wasap.my/60139260932

Hj Abu Bakar : 013-9354129 atau whatsapp terus ke : www.wasap.my/60139354129

Dibawah pula adalah gambar-gambar bilik serta ruang yang terdapat di dalam homestay ini :


Banner homestay
kawasan parking kereta pengunjung homestay
Depan pintu masuk

Ruang menonton tv
Dapur
Ruang tamu

Bilik 1

Bilik 2

Bilik 3

Bilik 4

Bilik mandi

You Might Also Like

2 ulasan

  1. Raihanah : Harga berbaloi, penginapan selesa. Boleh cuba menginap kalau berkungjung ke Terengganu.

    BalasPadam