Perancangan Bulan Oktober

1:53 PG



Wake me up when September ends ~ Sedar tak sedar tak sedar tak sedar rupanya dah masuk Oktober. Lagi 2 bulan dah Disember dan terus masuk tahun baru. Tapi bab tahun baru tu aku skip dulu taknak cerita lagi sebab takde perancangan ape pun lagi untuk tempoh tersebut.

Bercakap pasal bulan Oktober, ada beberapa perkara yang aku nak berkongsi kat sini :

1. Hari Raya Haji

Aku akan pulang ke kampung pada 4 Oktober iaitu Sabtu pagi dan akan bercuti selama 4 hari sampai 7 Oktober untuk menyambut hari raya haji di kampung disamping meluangkan masa dengan mak, ayah, adik beradik serta anak sedara.

Raya haji kali ni macam biasa aku akan fokus untuk makan banyak daging yang akan dimasak oleh mak ataupun nenek di kampung. Ape jenis daging yang dimasak sama ada goreng, sup, bakar, dan gulai semua nanti aku akan makan. Harap-harap darah tidak naik akibat makan terlalu banyak daging.

2. Jalan-Jalan

Bab jalan-jalan ni aku sendiri tak pasti lagi nak pergi ke mana. Mungkin Penang atau mungkin juga Cameron Highland. Yang ni aku kena bincang dengan gf sebab dia yang beriya sangat ajak pergi jalan. Kalau boleh aku teringin nak pergi cameron sebab dah lama sangat tak pergi.

Asyik beriya saja nak pergi dari zaman dulu lagi tapi sampai sekarang masih tak pergi. Harapnya kali ni jadi la untuk sampai ke Cameron Highland.

3. Peralihan Smartphone

Ini hanya perancangan saja dan aku masih tak buat keputusan untuk tukar smartphone baru. Sekarang ni aku masih lagi menggunakan Blackberry Curve 9300 sebabnya fon ni masih berfungsi dengan baik.

Kalau aku buat keputusan nanti, aku mungkin akan bertukar kepada smartphone Asus Zenfone 6. Dengan camera 13 mp dan skrin 6 inci yang besar lagi senang aku nak mobile blogging nanti memandangkan aku dah kembali untuk blogging.

Setakat ni hanya 3 perkara ni yang ada dalam perancangan bulan Oktober. Yang nombor 1 dan 2 tu memang aku confirm akan buat cuma yang nombor 3 je tak pasti lagi. Mungkin ada lagi perkara yang aku nak buat tapi kebanyakannya akan datang on the spot dan laksanakan secara on the spot juga.

You Might Also Like

2 ulasan