Nasi Goreng Thai

2:25 PTG

Ada satu kedai makan kat area Pandan Indah yang aku selalu pergi. Biasanya aku hanya order nasi goreng paprik ayam atau daging. Tu makanan fevret aku dan setakat ni kedai tu tak pernah kecewakan lagi selera aku.

Tapi minggu lepas aku terasa nak order lain sikit. Jadi aku pun order Nasi Goreng Thai. Dalam otak aku duk bayang bahawa nasi goreng thai ni digoreng dengan sambal khas lepas tu ade la sedikit udang. 

Tak sampai 10 minit tunggu, nasi goreng aku pun sampai. Tadaaaaaaaaaa :


Sotong dan udang banyak. Bagus. 

Bila pelayan tu letak makanan depan aku, aku pandang pelayan tu pastu die pon pandang aku.

Pelayan : Order nasi goreng thai tadi kan ?

Aku : Ha ah nasi goreng thai.

..................

Aku : Ni nasi goreng thai ke ?

Pelayan : Ni la nasi goreng thai.

Aku pun senyum je malas fikir banyak. Pendapat aku mungkin ni nasi goreng thai versi kedai tu sendiri. Tapi setahu aku la kan, rupa macam ni adalah menu Nasi Goreng Ladna. Sebabnya kuah dalam pinggan tu pekat dan rasa sebijik macam kuah Ladna.

Aku tak cakap ape dan terus makan. Rasanya memang terbaik gile sebab ni kali pertama aku makan nasi goreng dicampur dengan kuah ladna. Not bad sebenarnya. 

Walaupun rupa dan rasa tak seperti yang aku impikan tapi memang best. Setakat ni dah 2 kali aku order menu yang sama.

You Might Also Like

2 ulasan

  1. ABis? mana nasiknya...?

    ini nasik sudah menjadi bubur!

    haha

    BalasPadam
  2. nasi ada di bawah telur. x nampak sebab telur tu cover nasi di bawahnya. tapi best uncle

    BalasPadam