Touch n Go - Kad Tidak Sah

8:18 PTG

" Kad tidak sah ". Eeeeehhhhh ??? ok takpe aku cuba keluar sebelah sana pulak.

Bila sentuh kad, mesej yang sama terpapar di skrin. Ada dalam dua tiga kali aku sentuh tapi tak menjadi juga. Akhir sekali kena pergi dekat kaunter beritahu aku tak dapat keluar.

Kejadian ni berlaku petang rabu minggu lepas bersamaan 19 November di stesen LRT Pandan Indah. 

Masa tu baru balik dari makan petang dekat kawasan LRT Cempaka. Lepas tu naik train nak balik rumah dan turun di stesen Pandan Indah. Bila nak keluar dari stesen tu terus sangkut sebabnya kad tidak sah.


Yang buat aku risau adalah keesokannya iaitu 20 November aku kena pergi Setia Alam. Bila travel dari ampang ke setia alam memang wajib akan lalu tol.

Aku duk risau takut lalu expressway nanti perkara yang sama terjadi di stesen lrt pandan indah. Kalau terjadi juga Kad Tidak Sah, memang naya la aku kena hon dengan kereta kat belakang.

Tapi mujur hari tu aku ambil langkah selamat. Aku lalu menggunakan laluan Tunai dan Touch&Go bila sampai di plaza tol.

Kena play safe. Just in case touch n go aku problem, aku masih boleh bayar tol secara tunai.

Lepas 2 kali test guna di plaza tol Awan Besar dan Sunway, rasa lega hati sebabnya kad touch n go aku sebenarnya tak rosak pun. 

Mungkin ada gangguan kot masa aku guna di stesen lrt menyebabkan aku tak dapat keluar. Mungkin la kan tapi yang penting kad aku tak ada masalah.

You Might Also Like

2 ulasan

  1. kala buat adalah kt plaza tol tue yg xbest tue
    .kt lrt ok lagi

    BalasPadam
  2. kalo kene kat tol mesti kene hon dgn org belakang

    BalasPadam