Khamis, 22 September 2016

Cuti-Cuti Melaka Dengan Budak Ofis

3 September yang lepas aku dan lagi 3 orang budak ofis pergi Melaka. Pergi sana dengan 2 tujuan, kenduri kahwin budak ofis dan jalan-jalan pusing melaka. Tinggal kat sana selama 1 malam dan lepas je kenduri tu dalam tengah hari, kitorang jalan-jalan ke bandar Melaka dengan berjalan kaki je sepanjang sungai Melaka tu. Penat tu memang la penat tapi seronok sebab pergi dengan membe dan tujuan aku ke sana mesti la nak tangkap gambar dan video.



Cakap pasal video, ni haaa video blog yang aku rakam sepanjang cuti di Melaka hari tu. Enjoy :


p/s : Oktober mungkin ke Penang lagi.
~ Baca Selanjutnya ~

Jumaat, 16 September 2016

Air Terjun Hulu Langat Merdeka 2016

31 Ogos yang lepas iaitu pada hari merdeka, aku dan ernie pergi mandi manda dekat Sungai Gabai, Hulu Langat. Saja pergi sana lepas gian sebab dah lama badan tak kena siram dengan air terjun. Lagipun cuaca kat Selangor ni panas jadi sesuai sangat la kalau pergi berendam kat sana.

Disebabkan hari tu cuti umum, aku sampai dalam tengah hari dapat tengok ramai jugak yang datang. Yang berkeluarga dan bawak anak-anak kebanyakannya mandi di aras bawah je. Aku dan ernie gigih panjat ke atas sikit sebab nak tengok suasana kat atas, maklum la pertama kali datang sini.

Lepas sampai atas sana dan cari port yang sesuai, terus terjun ke dalam air yang sejuk. Kitorang mandi dalam 2 jam lebih jugak dan bila nak pukul 3 petang, aku dan ernie turun untuk keluar makan sebab perut dah lapar lepas 2 jam duk berendam. Bawah ni video yang sempat aku rakam sepanjang main air terjun kat sana. Enjoy !!!!


p/s : Next air terjun Lata Belatan di Besut, Terengganu pulak.
~ Baca Selanjutnya ~