Ahad, 6 November 2011

Menguruskan Badan di Hari Raya AidilAdha

Bunyi tajuk " Menguruskan Badan di Hari Raya AidilAdha " pun dah nampak sangat mengarut kan ? Dah macam sangat mustahil je nak jadi kurus pada hari raya ni lebih-lebih stok makanan tu bertimbun kat dapur. Kalau hari raya makanan banyak kepada kuih muih dan ada juga makanan berat macam satay atau hidangan ikut negeri.

Kalau Hari Raya AidilAdha pula sudah tentu la berkaitan dengan daging. Haaiihh hari ni banyak gila makan daging sampai tak berapa nak ingat dunia dah. Tak lama lagi aku kena darah tinggi kot sebab makan daging banyak sangat.


Ok lepas je siap lapah dan masak, aku dah bedal 2 lauk pun tadi. Mula-mula makan yang daging goreng tu dulu kerana daging goreng yang masak awal. Lepas beberapa ketika, sup daging pula dah masak.

Tak tunggu masa, tak tunggu orang. Letak dalam mangkuk, letak nasi, ambil sambal sikit kasi pedas kaw-kaw dan makan bersama sup yang panas lagi sedap tu. Perrgghh heaven gila dapat makan daging banyak hari ni.

Petang tadi pula ada bakar-bakar daging tapi aku tak join kerana tengah kenyang dengan sup dan daging goreng. Kalau malam ni ada stok daging bakar, memang makan lagi la jawabnya bersama air asam. Masam-masam manis cicah dengan daging bakar :D

p/s : Darah tinggi la aku lepas ni.. aduyai =_=
Comments
7 Comments

7 ulasan:

Ini Kisah Tia berkata...

uih .. kemain memulun daging .. huhu .. tapi dekat rumah Tia tadi pun ibu ada masak rendang .. ngee :)

anamizu berkata...

perhhhh!!! DAGING sesaje =P
slm aidil adha :)





luv,
cik ana

ADEEYA berkata...

kAT ruma ni pun daging ajeeee :( too bad me tak makan daging ;/

aPIP berkata...

mentekedarah..hahah

gedek! berkata...

jaga makan, weh!

Freaky berkata...

haha makan jangan x makan

aimie amalina berkata...

pergh
sup daging fressssh
darah mang fresshh ah
hehehe

siap sedia dgn belimbing ye
kiki =p

 
Related Posts with Thumbnails