Selasa, 1 November 2011

Apabila Emak Ugut Anaknya

Perbualan ni terjadi pada 2 minggu yang lepas diantara aku dan emak yang sedang bercakap melalui telefon :


Aku : Mak duk buat ape tu ?

Emak : Sedang tengok tv je ni. Tadi masak untuk ayah sekejap.

Aku : oooo sedapnya masak.

Emak : boleh la. Ayah pun makan banyak tadi. Haa raya haji ni balik tak ?

Aku : Tak tahu la Mak. Rasa macam malas nak balik sebab tiket tak beli lagi.

Emak : Balik la raya ni. Emak dan ayah masuk bahagian dalam korban nanti.

Aku : ooo tengok la dulu mak. Nanti esok lusa nak pergi cari tiket.

Emak : Kalau Firdaus tak balik, Mak takkan bagi harta pusaka atas nama Firdaus. ha ha

Aku : Ha ha ha boleh pulak Mak main ugut macam ni. Ye la nanti esok lusa kalau free akan pergi cari tiket balik.

Emak : ok nanti mak suruh ayah carikan tiket nak balik ke Perlis pula.


Esoknya aku terus pergi cari tiket balik ke Besut, Terengganu. Ha ha ada-ada je mak aku ugut tak nak bagi harta pusaka. Tapi aku tahu sebenarnya dia rindu aku, sebab tu emak ugut aku balik. ke ke ke :P

Comments
4 Comments

4 ulasan:

mas saari berkata...

betul tu, sebenarnya mak rindu tu!
dia ugut main2 je tu..

aimie amalina berkata...

kikikiki
mak sangat cool!
hahahaha


rindu kat anak die =]

Zul Fattah berkata...

harta pusaka? mak aii... banyak ke oh? hehe... biase r tu.. org tua.. mesti rindu kat anaknya..

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

hehe...comel jer mak kamu ugut..hik3..sampai melibat kat harta pusaka tu..

balik2..mak rindu.. =)

 
Related Posts with Thumbnails