Rabu, 19 Oktober 2011

Tak Cun Tapi Over Menggedik

Kalau cakap pasal awek menggedik, kat mana-mana pun pasti ada je spesis ni sama ada di tepi jalan raya, dalam mall, di pasar malam, taman permainan dan tidak terlepas juga di IPTA.Tapi aku rasa dalam banyak-banyak tempat dalam Malaysia tadi, aku rasa IPTA la tempat paling banyak sekali perempuan gedik.

Sure ke ramai perempuan gedik di IPTA ? Yes I'm serious about this and I'm not gonna lie. IPTA adalah tempat di mana lelaki pada setiap tahun semakin pupus manakala perempuan pula semakin berganda. Jadi apabila lelaki semakin pupus, perempuan-perempuan ini terpaksa bersaing sesama mereka bagi menarik perhatian lelaki.

Salah satu cara yang paling efektif untuk menarik perhatian lelaki di IPTA adalah dengan menggedik.


Bagaimana itu menggedik ?

Rasanya tak perlu aku nak ceritakan secara terperinci apa itu gedik dan bagaimana menggedik kerana bukan susah sangat pun bagi lelaki untuk tengok dan tafsir mengenai perempuan itu gedik atau tidak. Aku rasa kalau perempuan dalam kalangan mereka sendiri pun boleh detect sama ada kawan mereka itu suka menggedik apabila kawasan itu ada lelaki demi semata-mata untuk menarik perhatian.

Kembali kepada tajuk diatas, aku sebagai lelaki yang normal kadang-kadang boleh menerima perempuan yang gedik dan kadang-kadang juga langsung tidak boleh menerima. Biasanya jenis gedik yang aku boleh terima adalah daripada awek cun ataupun gedik yang tidak melampau. Aku kan lelaki dan sudah tentu la tarikan utama adalah dengan awek yang cun. Kalau yang tak cun menggedik, erkkk.... erkkk.... aku tak tahu macam mana nak jelaskan perkataan yang aku nak tulis ni. Terlalu seram untuk dibaca.


Kepada perempuan, anda pernah tak fikir bahawa menggedik anda itu disukai / dibenci oleh lelaki ?

Lepas habis zaman matrik aku ada lepak 1 kedai bersama beberapa orang kawan aku pada waktu malam. Masa lepak sambil minum tu ada sekumpulan perempuan dalam 4 orang datang ke kedai yang sama aku dan kawan-kawan sedang melepak. Dalam 4 orang perempuan tu, 2 orang memang cun , 1 biasa je dan seorang lagi aku tak nak cakap. HAHA faham-faham2 je la


Yer wahai perempuan, apabila anda masuk ke kedai makan sekalipun kaum lelaki akan memerhatikan anda kemudian baru la mereka akan mula bincang ada yang hot dan siapakah perempuan yang hot tu. This is the truth :)

Ok dalam 4 orang gadis tadi,  yang seorang aku tak tahu nak cakap apa tadi tu cukup gedik. Dia cakap dengan kawan dia dengan nada kuat tapi manja-manja euuww euuwww seolah-olah nak kasi kami lelaki ni dengar suara dia yang manja auuww auww tu. Kawan-kawan aku masa tu semua dah tunjukkan muka loya minta baldi untuk muntah semua air yang diminum tadi.

Yang tu ok lagi, lepas tu perempuan tu pun cakap dengan seorang pelayan lelaki untuk minta tisu tapi siap ada gerakan tangan dan kepala yang cukup........... aarrgghh aku tak tahu nak jelaskan macam mana.

abang, ada tishu tak ? Nak shikit

TISHU ? SHIKIT ? God, this girl just make me and my friends turn to speechless. Adengan gedik seterusnya aku tak nak la cerita nanti aku muntah depan laptop pula. Jadi skip kepada part selepas 4 gadis itu beredar, topik perbualan hangat pun dijalankan oleh kawan-kawan aku ni.

Kawan : VAVI !!! bising nak mampus perempuan gedik tu tadi. Nasib baik aku tak muntah

Kawan 2 : Hak tu Takpe lagi, aku rasa nak baling gelas ni atas kepala kasi pengsan dan berhenti duk lemah lembut gedik dia tu. Geli aku tengok

Kawan 3 : Aku dari tadi lagi duk tengok dia duk gedik pelik sampai kawan dia pun tak berapa nak layan. Rasa nak tumbuk je tadi. HAHA


Jadi kepada perempuan, make sure you are beautiful enough if you want to menggedik in front of the boys. Aku risau kalau menggedik tidak kena cara atau tidak sesuai menggedik nanti ada gelas kaca singgah atas kepala. HAHA .

Yang tak cun tak boleh menggedik ke ? Aku tak ada jawapan untuk itu tapi semuanya atas diri sendiri. Jika confident, cuba la menggedik dan tengok reaksi lelaki. Kalau anda bertuah, lelaki akan tertarik dengan anda dan jika bernasib malang, lelaki akan muntah darah on the spot. LOL

p/s : Menggedik itu ada yang dibuat-buat dan ada yang natural. Biasanya yang dibuat itu jelas kelihatan cacat celanya di mata lelaki :)


Comments
7 Comments

7 ulasan:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid berkata...

zmn skrg ramai sgt pompuan gediksss dari yg btul2 cantik luar dalam.susah nyaaaaahhhh...

diana berkata...

orang perempuan kalau tengok perempuan gedik mesti memnyampah giler...
tapi lelaki kalau tengok pompuan gedik dia suka tengok..
tapi sebagai hiburan je...
tak de la sampai jatuh cinta..
kiranya macam tengok badut sarkis la..

FaKArePa!n berkata...

memang marah tahp gila vavi kat spesies gedik ni..

azrijohan berkata...

aku kalau menggedik,mesti nampak lagi seksi kan..hehehe

SoLy SoLicious berkata...

nk menggedik sini sat.. awwww.... (sila lah muntah).. hahahaa

Syuxer berkata...

gedik umpama menyalakan api kemarahan aku sekaligus rasa ringan sekali tangan untuk memanah muka beliau..hahahaah..;p

Ezad Skytech berkata...

haha..biasa la tu freaky..nak tarik perhatian....nak muntah aq kalau jumpa macam tu..GEDIKS...huhu~

 
Related Posts with Thumbnails