Sabtu, 8 Oktober 2011

Marah Pulak Bila Kita Sanjung Follower

Status : Sarcasm Activated

Aku pernah jumpa beberapa blog yang begitu tidak suka pada blogger yang menyanjung follower atau dengan lebih tepat lagi berbangga dengan jumlah follower yang ada. Tak tahu la apa yang tidak puas hati sangat sampai boleh keluarkan statement macam tu.

Biasanya yang tak puas hati itu sudah tentu la bukan kategori blog personal ( Sarcasm up 1 Level ). Kalau bukan kategori personal, habis tu blog jenis macam mana Firdaus ? Yang tu pandai-pandai la korang fikir ye.

Aku tak nak tembak la statement FAT35 dia tapi sebagai blog personal. Aku sedikit terasa kerana aku sendiri menyanjung follower. Makin ramai follower makin la aku gembira dan tersenyum lebar tapi ni mereka tembak kata benci pada blogger yang sanjung follower.

Demn !! kenapa la mereka tak puas hati sangat ? Pada hal trafik harian mereka cecah ribuan walaupun follower tak ramai. Sungguh Gampit kenyataan yang mereka keluarkan. Kasihan pada blogger lain yang menyanjung follower macam aku ni. Tak pasal-pasal ditembak oleh mereka.



Status : Intelligence Activated

Aku tahu formula dalam dunia blog ini sangat mudah dan senang difahami walaupun orang itu tidak mempunyai blog :

Follower ramai = Tidak semestinya trafik tinggi

Rasanya sudah ramai blogger faham persamaan di atas tapi adakah salah jika kita menyanjung atau berasa gembira dengan jumlah follower ? Adakah salah jika kita menghargai follower blog ? Adakah wajar blogger yang menyanjung jumlah follower ditembak dengan menggunakan ayat tidak berakal ?

Sendiri mahu ingat bahawa strategi blogging itu banyak caranya. Ada yang main menggunakan teknik personal, ada yang menggunakan isu semasa, ada yang menggunakan tips atau tutorial, ada juga yang menggunakan populariti, ada yang menggunakan teknik give away.

Apa pun teknik yang digunakan diatas rasanya langsung tidak mengganggu mana-mana pihak dan cara anda menembak blogger yang menyanjung follower menunjukkan bahawa you are the short minded blogger. ( TROLOLOLO )

p/s : Kenapa tak puas hati dengan blogger sanjung follower ? Dengki la tu ye ? ( Sarcasm Off )

Comments
22 Comments

22 ulasan:

SoLy SoLicious berkata...

i do love followers...... :))

Ezad Skytech berkata...

aq rasa blogger2 yang sayang followers ni takde la kacau blogger2 lain kalau buat entri untuk follower2 blog mereka...kes dengki la ni..adooiii..tembak sana sini~

Syuxer berkata...

followers itu nadi blog..

aku setuju ngan formula bro

Follower ramai = Tidak semestinya trafik tinggi

itu benar tapi mesti kita hepi bila tengok followers kita ramai kan hehe

nida husna berkata...

i lap my follower. huhuu

Lia Irdelia berkata...

follower pun readers jugak aper..
huhhu..
tanpa follower, siapalah blogger..
hhihhhi...

anamizu berkata...

ai sayang gile SEMUUAAAA folower ai taw..blog ai pun blog personal je..
siap DIARY lagi taw..jgnla tembak2..
sedih ai taw ceni :P



*menanti hadiah keychain gitar dari freaky :P



luv,
cik ana

Rara Faramyza berkata...

i loikeeeeeeeeeeeeee :P

Ini Kisah Tia berkata...

hahaa . macam2 pendapat freaky .. chill saja :)

SAYA BUKAN SAMDOL berkata...

Haha pelik juga kan ada yg marah sebab tuu.

Hahaaa :D

kiz berkata...

haha..remeh temeh je org yg bising tu..follower sesuatu yang istimewa..pembakar semangat..sekurang2nya kita anggap follower pembaca setia..secara langsung atau tak langsung..

psstt : aku follower blog ni..harap banggalah ngan aku eh...haha

Ahmad Haziq Azlan berkata...

follower teman baru sikit je tak macam komer semua....

iMBobo berkata...

sedih wooo bila ade ayat2 sinis, sentap hati mak nak hehehe.. tp relax je..nyamuk kena spray dlu baru hilang :)

Shaherah berkata...

malas nk layan org mcm tu.. lantak pi la die.. >.<"

faridah nazurah berkata...

kasi lempang dorang kiri kanan baru tau. kalau takde follower sape la dorang tu. hishh memang dh banyak jumpe blogger mcm tu. eleh mentang2 traffic dh mencanak. mase tgh mengengkek baru blogging pandai lak nak kejar2 follower. betul tak? hehe

sue perbs.. berkata...

ape da nk tembak org mcm tu.. follower juga pnting dlm sesebuah blog kan.. mungkin die tk rmai follower tu yg jeles tu.. huhu

RedVixen berkata...

tak suma follower? pfffttt! baik takyah buat blog!

RedVixen berkata...

oppsss... *suka

aimie amalina berkata...

ntah
banyak sgt makan kari kepala dengki kot
huuhuhu

[sutera kasih] berkata...

saya sgt menyanjung followers saya..siapa kutuk tuu? meh sy ketuk guna taugeh hehe

tanpa follower, blog kita sapa nk kenal, kan? kan? kan?

ezzyra berkata...

mncari folower yg setia..hihi

Zul Fattah berkata...

sekrang ni, aku lebih suka baca entry blogger lain.. walaupun follower diaorg ciput je.. tp entry diaorg gempak2 jugak r.. ada pengajaran..
sama macam blog ko r Oh.. apa2pun.. happy blogging Oh..

azrijohan berkata...

aku sayang follower aku ketat ketat

 
Related Posts with Thumbnails