Khamis, 20 Oktober 2011

Budak Sekarang Gila Besi

Petang tadi cuaca di Kuala Perlis sangat mendung dan berangin menyebabkan aku begitu rajin mengangkat kaki pergi berjogging. Punya la semangat gila aku berjogging sampai sakit kaki tapi sepanjang jogging petang tadi tak ada nampak seorang pun awek UniMAP yang jogging. HAHA. Kantoi nampak sangat niat tak ikhlas pergi jogging semata-mata untuk usha awek. Tapi ok la usha awek UniMAP kerana ramai yang cantik dan comel serta ayu bertudung berbanding gadis-gadis kampung di sekitar Kuala Perlis ni yang tidak cun. HAHA. Jahat gila ayat aku.

Menyelam Sambil Minum Air

Blup Blup Blup biasa la tu aku kan lelaki, takkan la tiba-tiba pulak nak skodeng lelaki atau mamat yang jogging kat area situ. Euuww tolong la ye, aku bukan jenis manusia bernafsu songsang yang sangat pathethic sehinggakan ada nafsu terhadap kaum sendiri. Antara perempuan dan lelaki sudah tentu la aku lebih pilih perempuan sebab mereka ini comel, badan sentiasa wangi, gebu , manja, dan yang penting adalah boleh menyambung keturunan / zuriat.


Sebelum aku melencong sembang pasal nafsu songsang dan pasal awek cun atau tak cun, baik aku terus masuk kepada point entri seperti yang ditulis dalam tajuk post di atas ni :


Budak Sekarang Gila Besi

Apa yang korang semua faham pasal Gila Besi ? Gila besi tidak sama seperti orang gila mahupun gila seks kerana ia tidak melibatkan kerosakan minda dan hanya dapat dilihat dengan melalui kelakuan yang mereka buat. Masih kabur lagi ye ? Ok mari sini aku jelaskan apa yang aku maksudkan dengan Budak Sekarang Gila Besi.

Maksud yang 100% tepat mengikut ideologi kepala hotak aku kepada Budak Sekarang Gila Besi adalah budak-budak atau kanak-kanak zaman sekarang ni sangat meroyan macam tengah High Cocaine apabila mereka mendapat motorsikal. Yes !! motorsikal memang merupakan kegilaan budak-budak zaman sekarang seolah-olah menunggang motor umpama mereka berada di dalam Syurga.

Menunggang Motor Umpama Berada Dalam Syurga

Ayat ni mungkin sangat melampau bunyinya tapi ia cukup jelas bagi menggambarkan situasi yang aku lihat pada setiap petang apabila keluar berjogging di sekitar sawah padi Kuala Perlis :

- Pulas minyak sampai habis kasi bunyi kaw-kaw 1 daerah
- Bawak laju macam sedang naik Superbike  
- 1 Motor naik 3 / 4 orang
- Perempuan naik motor dengan perangai gedik
- Naik motor tapi mulut bising nak mampus


Heaven gila budak-budak sini tunggang motor kan ? Sebab tu aku kata mereka tu Gila Besi kerana mereka berkelakuan seolah-olah tidak pernah jumpa / tunggang motor pun sebelum ini. Dalam banyak-banyak senarai kat atas, yang paling aku geram adalah yang bawak motor dengan laju macam sedang tunggang Superbike.

Pada hal yang ditunggang tu motor EX5 buruk je pun siap tak ada lampu lagi. Aku selalu sangat berdoa supaya budak-budak yang bawak motor laju gila kat kawasan jogging ni terhumban masuk ke dalam sawah padi dan boleh la aku sorak kegembiraan apabila melihat mereka masuk ke dalam sawah padi.

Ish ..... ish.... ish jahat sangat tu Firdaus. HAHA tak baik tau doa budak-budak tu terhumban dalam sawah padi, baik doa mati terus baru aman sikit tiada yang nak bawak motor laju-laju sampai tak ingat dunia.

Comments
12 Comments

12 ulasan:

Ezad Skytech berkata...

kalau yang tak pernah jumpa motor memang macam tu..jakun semacam je...macam dia sorang je ada motor...haha~

kiz berkata...

dah tergolek sok tulang sambung dengan besi..baru jadi khatam jadi orang gila besi..

cik najihah berkata...

pompuan skang advance dari laki..dasat

aimie amalina berkata...

hehhehehhee
sangat gile besi
smp ase nak suh deme mkn besi tu
hehee

sergeant keroro berkata...

Naik 2, 3 orang standard la. Haha

aPIP berkata...

ko ni dah beberapa entri dah ko cite ketidak puasan ko kt mat2 besi tu eh..haha.. sabo jelah, nk beli superbike x mampu, gne ex5 jadi ler kn...ha3

Freaky berkata...

apip : beberapa entri? haha aku x ingat dah

FaKArePa!n berkata...

kejam btol doa ko.. hihi

diana berkata...

kalau kat kawasan umah akak ni yang suka bawak moto gitu hindu je..jadi kalau ada orang naik moto macam orang tak de sivik akak anggap je dia hindu..
hahhahah

hira berkata...

hahaha. sesuka hati je kan doa macam tu. bawa bersabar ye. biasalah tu. remaja zaman sekarang kan berlagak hebat sangatlah tu. hoho

sue perbs.. berkata...

huhu.. memg mcm2 aksi gila besi dh skrg ni

shah Blogger berkata...

Haha aku bayangkan td story psl kutip tin minuman ekeke.

Tp ppuan gedik bwk motor sgt memuakkan aduhhhhh xleh bayangkan

 
Related Posts with Thumbnails