Jumaat, 23 September 2011

Tidur Sepanjang Petang

Hari ni baru 1 kali update. Pergghh ingat lepas jumaat tadi nak update beberapa kerat ayat kat blog ni. Tapi lepas jumaat tadi kawan ada nak pinjam berok band sebab dia nak update anti virus. Lepas setengah jam, aku dapat balik modem berok band tu dan malangnya masa tu mood nak update pun entah ke mana. Bila dah malas sangat aku hanya update blog Ini je.

Jadi bila blog tidak berupdate, maka aku buka kilang taik mata je la petang tadi. Tidur dan tidur sepanjang petang sampai puas dan penat badan ni. Ok bosan sembang pasal tidur dan aktiviti yang tidak berfaedah, kita tukar topik pula ye.


Petang tadi aku baru je hantar 1 address blog kat laman web Google kerana aku rasa post aku sangat susah di-index oleh enjin carian. Mungkin kerana  Memang banyak faktor yang boleh menyebabkan enjin carian index post yang kita publish antaranya, page rank, hits, ranking, meta tag, dofollow dan banyak lagi.

Tapi setelah aku publish dan ping post tersebut, masih tidak ada di enjin carian. hurrmm pelik juga kerana teknik seo yang aku gunakan sama je dengan yang aku guna bila update blog ni. Mungkin disebabkan pagerank yang terlampau rendah menyebabkan post yang di publish itu susah untuk melekat di enjin carian Google.

Apa pun ini la kelemahan yang kena aku hadapi. Lepas ni kena naikkan pagerank dulu baru la best nak main seo sikit. Kalau pagerank 0 memang susah gila nak nampak post kita pada halaman pertama enjin carian. SIlap hari bulan memang takkan jumpa langsung. Alamak mimpi ngeri tuuu.

p/s : Baru aku tahu susah nak naik ranking, pagerank, dan hits :P
Comments
13 Comments

13 ulasan:

ijA berkata...

tidur je..kelas kita petng je..pagi tido jugak lah..

Shaherah berkata...

dh tidur sepanjang petang.. nnti malam tak tidur la tu.. ^_^

Ahmad Haziq Azlan berkata...

takpe......firdaus blogger hot.....org kenal dah......

Peah Glemer berkata...

tak payah nak up trafic smue tuh, firdaus kan blogger terkenal.

ieyza afieyna berkata...

jgn tido. nnti bertmbah gemuk.. :)

Kisah kasim , wan dan laptopnya..

SoLy SoLicious berkata...

jom tdo.. ZZzzZZzzz

azrijohan berkata...

sabar la freaky...
sok lusa naik ahh PR kau



http://azrijohan.blogspot.com

Bro ahmad berkata...

dah femes tak payah guna google pun dah mantap huhuu..rank macam sama je kita hmm pr 0 ke blog ni..tak percaya...(

anamizu berkata...

takyah naek sgtlah..
dah mmg femes :P

kang konfem xleh tido dah..
blogwalking sampai ngantok k ;)









cik anamizu

Freaky berkata...

adehh bukan blog ini yang dimaksudkan.. blog yang lain. hehe

sergeant keroro berkata...

haha, sabor jela. aku pon PR tak tinggi. cukup makan jek. huhu

Zul Fattah berkata...

ooo.. layan je.. aku tak reti dgan benda cam ni.. huhu..

[sutera kasih] berkata...

kenapa ekk rank blog jd NA?huhu

 
Related Posts with Thumbnails