Sabtu, 3 September 2011

Tiap Hari Ada Je Spam Emel


Setiap hari bila aku cek emel, pasti ada je paling kurang 1 emel spam. Paling banyak pula sampai 10 spam emel aku terima dalam 1 hari. Kadang-kadang2 rasa sangat menyampah juga terima emel spam ni tapi nak buat macam mana kerana ini la kelemahan yang ada dengan sistem emel.

Yang selalu terima spam emel ni banyak daripada akaun Yahoo Mail. Gmail aku tak pernah terima sebarang spam emel lagi. Hairan juga apabila akaun Gmail langsung tak pernah dapat emel spam. Jom layan emel spam terbaru aku terima untuk hari ini.

I AM MR MIKE NASRI THE CHIEF AUDITOR INCHARGE OF FOREIGN REMITTANCE UNIT OF CENTRAL BANK AND I HAVE HAD THE INTENT TO CONTACT YOU OVER THIS FINANCIAL TRANSACTION WORTH THE SUM ($4.2Million USD) FOR OUR SUCCESS.

THIS IS AN ABANDONED SUM THAT BELONGS TO ONE OF OUR BANK FOREIGN CUSTOMERS WHO DIED WITH HEART RELATED DISEASE ALONG AGO. YOU HAVE THE ABSOLUTE AUTHORITY TO CLAIM THE FUND HENCE YOU ARE A FOREIGNER AS SOON AS YOU REPLY, STEP TO FOLLOW IN ORDER TO FINALIZE THIS TRANSACTION IMMEDIATELY WOULD BE DECLARED TO YOU. I EXPECT YOU'RE URGENT COMMUNICATION. YOURS SINCERELYMR. MIKE NASRI

Hari ni spam emel pasal pemindahan wang USD 4.2 Juta. Esok lusa spam emel apa pulak tak tahu la. Dah macam mengarut sangat spam emel yang merepek ni. Buat aku tension je nak padam tiap hari.

Comments
6 Comments

6 ulasan:

kiz berkata...

email kena spam tak po..jangan kita yang kena spam..

sergeant keroro berkata...

gmail aku selalu jek ada spam. apo kono?

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

sama je pun dengan gmail . tensen Tia tiap hari ada emel SPAM ..

nurAMALLINA berkata...

spam ni dah mcam bnda wajib. asal delete jek, ada lagik. adehh

iMBobo berkata...

4.2j byk tuu.. spam mmg byk giler dlm sehari,tp kekadang email biasa pun boleh jd spam..

Blogger Newbie berkata...

STD la tu bro.. email kalo dah mula ada silap masuk mana2 form boleh kena spam. tu yg ramai nyampah nak buka email kdg2, tp penting sgt lak email.

Aku buat bnyk akaun email yg aku ingat. asing2kan je. 1 khas utk pendaftaran apa2 je. n lain2 :D

Sepam dua hihi

 
Related Posts with Thumbnails