Sabtu, 3 September 2011

Tanggungjawab seorang suami yg sering dipandang remeh

Tanggungjawab seorang suami yg sering dipandang remeh.

“Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dgn mas kahwinnya RM..”

Itu yg tersurat. tersirat? ini dia,

“Aku tanggung dosa2 si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bkn lg ibu bapanya, & aku tanggung dosa bakal anak2 aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Malik melibas aku hingga pecah badan aku” lelaki & wanita".Nauzubillah...

Jgn fhm yg tersurat shj, yg penting fhami isi tersirat, supaya kita dpt lebih mmahami tanggungjawab.
آمِّيْنَ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ


p/s : Credit to Rilekscrew dan CyberSec
Comments
10 Comments

10 ulasan:

Bell berkata...

betul tu..tanggungjawab lelaki sangat berat bila dia dah menjadi suami.Dosa anak dan isteri dia kena tanggung..Jadi..bimbinglah kami dgn sebaiknyer..ngeh3~

sergeant keroro berkata...

true :)

aiman berkata...

kahwin.. :)

Lieyda berkata...

so carilah isteri yg mudah dibentuk supaya kita sama2 tidak menanggung dosa :)

kiz berkata...

tahu tak per.. inilah misi dan visi aku sekarang..berat tanggungjawab beb.

Zul Fattah berkata...

betul tu Oh.. kawe nak kahwin Oh.. demo ado ore comel ko, nk rekemen kawe? huhuhu

syrupmasin berkata...

jadi nak kawen bersedie lah :D

iMah berkata...

so true..

kalo da jadi suami, mmg berat la tgjawab nye..

hira berkata...

yeahhhhhhhh.. THUMBS UP! mereka lupa tentang tanggungjawab yang tu. haih

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

:)

 
Related Posts with Thumbnails