Selasa, 20 September 2011

Post Selamat Malam

Ehem dah hampir pukul 2 pagi ni tapi aku masih tak masuk tidur. Mentang-mentang la esok kelas pukul 10 pagi jadi lepas subuh boleh lena 2 jam pula. Cakap pasal kelas, aku harap esok kelas pagi tak batal. Tension wooo bangun awal pagi dan bersemangat nak datang kelas lepas tu dapat tahu kelas batal. Damn !! spoil mood terus.

Malam ni sebelum tidur aku rasa nak sembang pasal penulis bebas atau freelance writer. Bukan penulis senja ye kerana penulis senja itu kawan kepada aku. Kawan ke ? Aku tengok dia banyak serang aku. Mungkin dia dengki dengan aku kot. Ishh tak habis-habis dengan sifat dengki dia tu :P

Ok kembali kepada apa yang aku nak cakap tadi. Penulis bebas / freelance writer ni memang seronok membaca karya dan penulisan mereka kerana mereka menulis secara meluas dan konsep yang digunapakai adalah pendapat peribadi yang dikaji terlebih dahulu sebelum dicatat dalam penulisan. Perrgghh ayat direct tanpa koma dan titik noktah tuuu.


Apa lagi yang menarik pasal freelance writer ni adalah mereka tidak terikat dengan sesetengah perkara malah boleh kata penulisan mereka ni boleh menyentuh dalam semua isu / perkara. Tapi jangan pula kita fikir bahawa perkara yang ditulis oleh freelance writer ini semuanya betul dan berdasarkan fakta.

Most of them banyak menulis based on opinions tapi mereka mengkaji dulu sesuatu perkara itu sebelum menulis. Sebab itu penulisan mereka sangat mantap dan kadang-kadang kalau kita baca banyak kali boleh menyebabkan otak kita dibasuh dengan pemahaman dan fakta yang mereka keluarkan.

Freelance writer juga manusia dan biasanya bukan semua pendapat manusia itu sama dan betul. Ada juga yang mengarut dan menulis ikut sedap hati kerana mereka fikir apa yang mereka tulis itu betul. Apa pun kita sebagai reader kena la gunakan akal semasa membaca supaya apa yang dibaca itu betul-betul bermanfaat dan memberi pengetahuan.

p/s : Knowledge is free, knowledge for all :)
Comments
6 Comments

6 ulasan:

azrijohan berkata...

freelance...
susah wooooo

























http://azrijohan.blogspot.com

Eera Shera berkata...

good info..hehe..

pi tido la.klas kul 10 kan..haha..

bangga kelas sok pukul 3 :p

Zul Fattah berkata...

gile r.. baru dapat masuk bog demo Oh.. haha.. pagi2.. dlam klas.. best jugak..

diana berkata...

akak pun penulis bebas..
cuma entry tak mantap je..
saja buat bagi tak mantap..
nama pun bebas..kan??
suka hati akak la..

wakkakkak....

SoLy SoLicious berkata...

selamat pagi...heee

Anyyss Shuhaimi berkata...

nice entry. baru tau. :)

 
Related Posts with Thumbnails