Khamis, 15 September 2011

Oh Follower Blog ... Bertambah lah Kalian

Ternyata jumlah follower blog aku sangat susah untuk bertambah walaupun hanya seorang. Kadang-kadang sampai seminggu pun tidak akan bertambah. Oh Follower bertambah la jumlah kalian agar aku gembira melihat angka yang ramai itu. Sudah sekian lama aku lihat angka tersebut tidak berapa nak bergerak naik.

Kadang-kadang aku sangat iri hati apabila melihat setiap hari ada perningkatan jumlah follower di blog yang hebat seperti Kizmyself dan juga Senyum-senyum. blog aku pula ? Hanya kekal dengan angka yang sama dan mengambil masa seminggu untuk meningkat.

Aku tahu selepas post ini dikeluarkan, ada beberapa kelompok / kumpulan yang menyatakan jumlah Follower tidaklah penting sepertimana yang kita fikirkan. Aahhh pergi mati kelompok tersebut bersama ideologi mereka. Ini fikiran aku dan nafsu aku dalam blogging.
Ini cara aku blogging, ini cara aku merasa gembira, ini cara aku mencari kepuasan di alam maya ini. Jikalau merasa Follower itu tidak penting, maka lebih baik buang saja kotak tersebut biarkan kosong di ruangan sidebar. Jikalau merasa Follower itu tidak penting, lebih baik berdiam diri sahaja.

Usah banyak komplen apabila post ini dikeluarkan. Cara aku blogging tak sama dengan cara orang lain. Tapi .... panjang mana aku membebel dan menaip post ini pun bukannya ada pertambahan / peningkatan kat kotak follower tu. hu hu hu

Jadi lebih baik buat rilek je pasal ni. Lagipun trafik aku dah stabil setakat ni. Itu pun masih tak cukup lagi ke Firdaus ? Tepuk dada tanya Iman wahai diri ku ini. Nafsu manusia tidak akan pernah puas walau banyak mana sekalipun yang mereka dapat.

p/s : Tapi.... tapi... nak juga bertambah follower ... huwaaaaaaaaaa :(
Comments
20 Comments

20 ulasan:

syuha zulkifli berkata...

Hee. Seanasib lhaa kitaa. Okee lhaa tuu ^___^

ezzyra berkata...

kira ok la 2...ribu2 dh...aku pnya ciput je...lgipun x brape rajin nk BW...tp aku suka jdi silent reader...heheh

ezzyra berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
cinonex coreyan berkata...

nanti bertambah la tu..pelan2 kayuh org kate..:)

Saiazuan berkata...

janji ada angka ;)

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup berkata...

hang buat lah segmen lagi....

diana berkata...

rasa macam baca post dari damak pulak..
ala damak dalam filem yang ada dagang pak malau dagang bertempat tu...
filem apa entah tu..
hehhehe..

akak tak tau nak bagi tips tambah follower cemana..
selalunya blogger baru yang suka follow2 ni.mungkin kena jelajah ke blog baru2 pulak kot..

cer buat segmen untuk blogger baru je..:p

mas saari berkata...

follower blog akak pun sama...

MiZi berkata...

weh apa kata hang sedekah skit follower hang kat aku meh aku setelkan.. hahaha



Ikan Goreng

shah Blogger berkata...

hahaha membebel lebey...

Bnyk dah followwer ko tu. Lagi x cukop ka? haha nafsu serakah ni...

Ko nye seminggu je bro. aku nye dah 2 bulan blog begitu jg jumlah dia. sob sob.

Happy blogging

Republic berkata...

keh3....berapa banyak target ni....

My Name is Mar berkata...

p wt segmen..
Huhuhuhu...

fatin syahirah :) berkata...

huehue. follower aku lagi lah.


ehh, bila aku nk jadi hebat dapat angka ribu ni ? haha

[sutera kasih] berkata...

samala kita freaky..dlm seminggu mcm xda penambahan huhu..tp xkan nk pksa org follow pulak kan..aduhh..

sy sgt hargai followers..xkesah followers tu nk tinggal komen ke tak..yg pnting pernah singgah hehe

SoLy SoLicious berkata...

bersegmen la freaky.. heee

HAFIZAL berkata...

kena lah rajin blogworking..hehehehe

Syuxer berkata...

ko perlu sorang lagi untuk capai 1500 hehe..aku pun dah sesak nafas kat area 1169 je hehe..aku dah tak peduli dah follower naik ke turun hehe..

Finaz Jaafar berkata...

rilek la..kite pun follower tak ramai..tapi pe de hal..janji masih ada yang baca entry kita..tak gitu??heheh

aimie amalina berkata...

hayooooooooooo
bersbr la ye wahai shbt!

Luqeem™ berkata...

bro..aku rasa follower ko masih 14++ sejak bulan ogos kot..atau bulan julai..ak x ingat..ak pn bertambah sikit2..huhu

 
Related Posts with Thumbnails