Sabtu, 10 September 2011

Kenaikan Cukai 6% Menyebabkan Firdaus Life Makin Mati

Mungkin ada yang langsung tidak faham apa kaitan kenaikan cukai 6% dengan kematian blog Firdaus Life yang merepek ni kan ? Ok mari aku cerita sikit, aku blogging bukan hanya melalui laptop atau komputer kerana aku tidak boleh ada di depan laptop / komputer selama 24 jam tanpa berganjak.

Disebabkan aku sangat ketagih dengan blog, jadi aku akan cuba memastikan blog ini sentiasa berupdate walaupun aku tidak ada di depan laptop. Caranya sangat mudah iaitu dengan menggunakan servis Mobile Blogging. Mobile Blogging ni adalah servis yang digunakan untuk update blog melalui telefon bimbit.

Bagaimana caranya ? nak tahu sila klik Sini .

Berbalik kepada tajuk diatas, dengan meningkatnya cukai tersebut, maka jumlah topup yang terpaksa dibeli oleh aku juga meningkat. Nampak dengan jelas apa yang aku cuba sampaikan ? Ini adalah Hipothesis ringkas yang mana pelajar darjah 4 pun boleh faham.

Eleehh apa susah, update je la blog melalui laptop, bukan susah pun. Sebenarnya sangat susah kerana kehidupan aku sebagai seorang pelajar / mahasiswa menyebabkan aku terpaksa meninggalkan laptop di dalam bilik demi menghadiri kelas ataupun aktiviti yang berkaitan dengan Universiti.

Jadi dengan kenaikan cukai = kenaikan harga topup akan memberi kesan yang sangat mendalam kepada aku terutama sekali melibatkan kewangan dan juga prestasi blog Firdaus Life yang merepek ini. Akhir kata, aku sangat tidak bersetuju dengan kenaikan cukai ini.. LOL

Company Advertlets tapi keluar iklan Innity di blog Itik Kuning ... LOL

p/s : Saudara / Saudari Innity, boleh tak tingkatkan Income blog saya kerana topup akan naik harga tak lama lagi... Sekian :)

Comments
14 Comments

14 ulasan:

Luqeem™ berkata...

aku baru je aktifkan mobile blogging awal bulan..huhu..tba2 hrga topup naik..mmg hasrat nk trus mobile blogging tu dh turun..huhu..

hrap2 mngu dpan tax tu dh takde

anamizu berkata...

mmg x topup dah pasni.konfem! :(

aimie amalina berkata...

huuuuuuuuu
kene pacak tiang public fon dpn umah
huu =(

Wanz Mejuez berkata...

hahaha lepas ni banyak yang sakit hati... ini lah benda pling ngeeeekkk skali pernah terjadi.. 6% tak leh blahh.. nak kaut untung cam tu jaaaa

hahaha lepas ni banyak yang sakit hati... ini lah benda pling ngeeeekkk skali pernah terjadi.. 6% tak leh blahh.. nak kaut untung cam tu jaaaa

Ezad Skytech berkata...

nak top up pon kena fikir 2-3 kali la kalau jadi naik harga...

Zul Fattah berkata...

aku nk try guna mobile post r plak.. haha..

p/s: boleh kawe ambik feed url demo ltak dalam blog kawe? huhu

RedVixen berkata...

6% je... jap aku try jual bulu ketiak.... T^T

faridah nazurah berkata...

hoho meh kita beli topup banyak2 sekarang..

SITI NOORNADIYANA berkata...

baru je cadang nak buat mobile blogging jugak. tapi bile harge topup dah naik ni, rase mcm tak jadi lah pulak. huhu

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup berkata...

ala sabar....ambil masa...dulu!!

gedek! berkata...

topup suroh la girlfriend sponsor...

peNulis SeNjA berkata...

hahahaahahahhaa baru je naik 6 % belum 100 kan

misscha berkata...

x pe income freaky boleh cover balik....insyaAllah....

[sutera kasih] berkata...

berdoa la supaya cukai tu xjadi hoho

 
Related Posts with Thumbnails