Khamis, 8 September 2011

Ishk Mampu Ke Aku Dapat 1000 Follower ?

Mampu ke aku dapat 1000 follower macam blogger lain ? Ishh macam susah dan tak yakin je nak dapat jumlah banyak tu.

Tu ayat aku masa mula kenal blog. Masa tu aku jumpa blog siapa tah yang follower 900 lebih. Masa tu memang dah gila kagum tahap obses dengan follower nak sampai 1000. Masa tu juga masih belum kenal lagi blog Fatin Liyana, Ben Ashaari dan Hanis Zalikha.

Agaknya kalau ketika tu aku termasuk.. TERMASUK di salah satu blog yang terkenal, mesti aku dah pengsan bila melihat jumlah Follower yang sangat beriban tu. ha ha ha tapi mujur la aku hanya jumpa dengan blog-blog macam ni setelah aku kenal-kenal manja dengan dunia blog.

Sekarang ni tengok blog yang ada Follower sampai 3000, 5000 dan 7000 pun dah tak hairan sebab dah biasa dan kenal serba sedikit.

Ada ramai kata Follower ni hanya hiasan je. Ramai Follower tak semestinya ramai pengunjung. Yang ni aku tak mahu sembang kemas kerana pandangan dan pendapat setiap orang tu berbeza. Mungkin benar kata dia dan mungkin salah juga.

Apa pun bagi aku yang hanya menulis blog personal ni memang bergantung kepada Follower. Nak main SEO tak pandai jadi terpaksa la bergantung kepada Follower. keh keh keh takpe la trafik tak kencang. Janji bahagia :P
Comments
19 Comments

19 ulasan:

cayob berkata...

waaa 1000 follower..le bagai sikit follower tu?? hehehe

Luqeem™ berkata...

aku je yg masih merangkak..hhuhu..

trafik pn gitu gitu..haha..

SoLy SoLicious berkata...

readers yg pnting sbnrnya...

sue perbs.. berkata...

tahniah.. tk lame lgi 2000 pulak

Lia Irdelia berkata...

x lama lagi naik la 2k, 3k, 4k tuh.. hahha

BeloG MTT berkata...

Kalau ada 20k follower pon tapi tak sampai 100 yang berkunjung setiap kali meng-hupdate pon rasa macam nothing jugak kan? =..="

Yang penting kepuasan hati sendiri lebih utama.. :)

[sutera kasih] berkata...

aahh kan freaky..dl tgk blog yg ada 1k follower, rasa dh kagum sgt..tu blm tgk blog yg mmg femes, bepuluh ribu, pengsan sekejap hehe..

apapun, blogging best heee

anamizu berkata...

yang femes tu jgn kata la..
memang beriban folower..
komen pun beratus..
penat kot nak p lwt balik..
biarla x ramai folower xpe..hehe

mas saari berkata...

bagi akak follower penting...
memanglah tak semua baca blog kita, tapi at least mereka tau kewujudan blog kita kan?

IMANSHAH berkata...

kelas kau jah

Shaherah berkata...

dulu masa mula2 bukak blog.. memang rasa macam ape jek.. wah follower dia bnyk.. follow lar.. asal follower dia ramai shera follow.. so bg shera, ade sesetgh org yg follow org yg mmg follower bnyk.. membantu jugak kan?

alar.. nak kejar seribu sgt nk buat apa.. nnti ade lar tu.. jgn kejar sgt.. kan kan.. hehe ^_^

Mila Ahmad berkata...

biar xramai follower tp setiap entry tip top!

diana berkata...

jumlah follower tak penting..
yang penting hati follower kena jaga..
hehheheh..
banyak ke sikit ke
tetap kena hargai...

Sari berkata...

dulu tensen semcm je bila tgok follower ciput tapi skang ni xkisah sgt dah...asal ader yg sudi singgah n baca dah cukup hepi...:D

aimie amalina berkata...

weeee
betol!
bebrlogging la dgn gembira
bukn hanya nk kejar nama =]

GaRy™ berkata...

aq punya tengah merangkak nak sampai 1000... huhuhu~..

Ezad Skytech berkata...

dulu masa mula2 blogging aq pon macam tu..mcm mana la blogger ni boleh dapat ramai followers sampai seribu..

macam tak mampu je nak capai..hee~

NMH berkata...

bila folower ramai semakin semangat nak hapdate tapi bila dah sebuk hal lain susahla nak hapdate da

sergeant keroro berkata...

mampu ke sampai 2 ribu ni?? haha

 
Related Posts with Thumbnails