Jumaat, 23 September 2011

Firdaus Life Dot Com | firdauslife.com ?

Pernah aku terfikir untuk tukar domain blog ni menjadi firdauslife.com tapi aku masih teragak-agak dan terasa sangat malas bab tukar domain ni. Sebenarnya sebab utamanya adalah aku malas nak keluarkan duit untuk blog ni. Biarkan duit masuk je tanpa mengeluarkan belanja untuk blog. Mustahil ke ? Tak mustahil pun sebenarnya :)

Ok cakap pasal domain sendiri. Aku ada baca bahawa kalau pakai domain sendiri akan lebih mesra di enjin carian dan trafik yang datang juga lebih up sikit. Betul ke ? Entah la yang tu aku tak berapa nak tahu sangat sebab aku hanya main baca je pasal info tu.


Tapi kalau aku tukar domain jadi firdauslife.com , mesti ranking nama blog ni menjunam jatuh sampai ke angka puluh ribu. Perrrghhh jenuh pulak nak panjat tangga sampai beribu-ribu tu. Kalau trafik beribu-ribu sehari tu tak hairan la nak panjat tangga tu balik. Ni nak sampai seribu sehari jumlah pelawat pun sakit. Maklum la ni kan blog peribadi aku yang banyak merepek.

Patut ke aku bertukar domain ? Hurmm nanti la aku fikirkan macam mana tapi buat masa ni pun aku rasa malas je nak tukar. Biar la orang kata lebih senang pakai domain sendiri tapi aku lebih suka cara susah sebab aku ni bengong sikit. Janji boleh blogging dengan gembira dan ranking stabil :P

p/s : firdaus life dot com siapa nak curi trafik boleh la pakai domain tu :P

Comments
14 Comments

14 ulasan:

GaRy™ berkata...

aq rasa aq nak beli domain la~..

Panggil Aku Han berkata...

wow pakai domain..

Bro ahmad berkata...

yang berbayar mesti lebih bagus dari free kan..betul domain sendiri lebih mesra SEO tapi blogspot pun kalau terer main keyword dan kooding template..DOT COM pun boleh kalah huuuu..contoh ituhari contest SEO..TOP 10 sembilan DOT com 1 blogspot rank 2 pulak tu..kalah bro hahaa.

[sutera kasih] berkata...

antara salah satu sebab sy mls nk tukar domain..itula sebabnya..huhu

tp nnti nk jgk domain sendiri..tp tu la memerlukan kesabaran & kerajinan nk maintain semula ranking..huhu

sergeant keroro berkata...

haha, aku pon malas :P

kiz berkata...

aku pun tak mau tukar..haha..esok lusa tak tahu laa..tapi sekarang ..NO..hehe

Cik Kasih berkata...

arghh..lbih selesa dgn yg skrg..snang hati..huhu

shah Blogger berkata...

Kalau aku jadi ko, aku TIDAK TUKAR BUAT MASA ni. sebab nak tgk ranking alexa tu akan dtgkan pengiklan syarikat luar x.. lgpun jauh dah tu baru ko terdetik bro.

pada aku mesra2 engine carian ni hanya menyumbang peratusan sket je dengan domain. itu pon ikut keyword domain kalo related dengan content2 kita.

sama je. pada aku domain ni buat kita syg je kalo kita suka nama dia dan boleh timbul nilai satu hari nnt. Mcm ko mesti la syg kan sebab domain ko tu ada ranking :D

Ahmad Haziq Azlan berkata...

best ke domain sendiri ni? macam mana nak tukar?

IMANSHAH berkata...

beli jangan tak beli beb

ijA berkata...

janji kita tulis dengan happy..kita updates sendrii je...

SoLy SoLicious berkata...

hmmm...buat mse ni, xterpikir lgsung pasai domain2 ni..heee

peNulis SeNjA berkata...

kalau kau tuka kat dot.com .. ko kene registe balik innity bahalul .. nak ke ?

Ezad Skytech berkata...

belum terfikir lagi nak tukar dot com...hee~

 
Related Posts with Thumbnails