Jumaat, 9 September 2011

CEO Yahoo Dipecat Melalui Telefon

Amerika Syarikat (AS) - Ketua Pegawai Eksekutif, ( Carol Bartz ) CEO Yahoo dipecat Melalui Telefon .

Pendedahan itu dibuat oleh Carol apabila dia memberitahu kakitangan firma Internet itu pada Selasa lepas bahawa dia telah dipecat melalui telefon.

Dia menghantar e-mel kepada kakitangan-kakitangan Yahoo dengan menggunakan komputer tablet iPad bagi memberitahu mengenai pemecatannya.

E-mel itu diperolehi sebuah blog teknologi, All Things D. Dia dipecat oleh Pengerusi Yahoo, Roy Bostock.

Pemecatan wanita berusia 63 tahun itu dibuat setelah para pemegang saham dan ahli lembaga pengarah kecewa kerana dia gagal memulihkan pendapatan syarikat yang terus merosot.

Untuk mengisi kekosongan tersebut, ahli-ahli lembaga pengarah Yahoo menamakan ketua pegawai kewangan syarikat itu, Tim Morse sebagai pemangku CEO.

Yahoo yang beribu pejabat di sini, negeri California dilaporkan sedang mencari pengganti untuk jawatan tersebut. - Agensi

Sumber <<<

Comments
13 Comments

13 ulasan:

SoLy SoLicious berkata...

jwtan ksong tu..den nak apply la..hahaa

Zul Fattah berkata...

ada jugak kes macam ni? biaq betui..?

aimie amalina berkata...

hoooo
valid eh cam tu?
aiyaaaakkkkk

cayob berkata...

ala hai..kasiannya....sangkah cerai je..melalui telefon hehehe...

cayob berkata...

Upsss lupa nak beritahu ini...

ini nak beritahu awak, saya nak menjemput awak ke segmen sya iaitu SEGMEN JOM TUKAR LINK DENGAN C` AYOB.....Saya nak cari blogger yang aktif, terutamanya blogger baru, agar mereka ini dapat aktif di dunia blogger...tak lah senyem sangat!

http://cayob.blogspot.com/2011/09/segmen-cayob-tukar-link-selama-30-hari.html

Insy Allah, sedikit sebanyak dengan ada blogger awak dapat mengeratkan antara blogger baru dan lama, dan tunjuk ajar dari blogger awak

sergeant keroro berkata...

haha, semua nak pakai phone. prepaid mahal wehhh :P

kiz berkata...

google ngan facebook dah conquer iklan..yahoo tak bleh cari makan.

diana berkata...

tak bagi kesan kat akak rasanya...
wakakaak..
kejam !

Luqeem™ berkata...

ceo facebook bakal dipecat lak lepas ni..hehe

anamizu berkata...

nehh!! :P

[sutera kasih] berkata...

nak submit resume la kt yahoo pasni :P

Ezad Skytech berkata...

haiihh..pecat guna telefon..? boleh pulak ye macam tu...haha~

izfanora berkata...

makin maju teknologi, semua dah tak nak face to face.. kang mati pun org tak dtg.. payah sungguh !

 
Related Posts with Thumbnails