Isnin, 26 September 2011

Celaka Punya Karikatur Akhbar Utusan Melayu


Kalau setakat nak menunjukkan situasi melayan lagu lama dan menggamit memori, tak payah la buat kartun yang berpakaian macam tu. Buat la kartun imej rock ke, imej manusia biasa ke, lagi la sesuai. Haiiihh sungguh celaka lukisan mu wahai pelukis karikatur ini.


Tajuk lagu pulak Hu Hu DuD .. Apa ? Nak tulis pasal HUDUD tapi melencong menjadi lagu hu hu dud pulak ye ? Wahh siap jadikan lagu lagi ye ? Kenapa tak tulis lagu La la la la yang biasa ditulis ?

Aku tahu tu semua ada agenda celaka je. Bagus juga wujudnya karikatur macam ni. Biar  pembaca utusan melayu sedar betapa Serius Bodohnya  akhbar melayu yang wujud ini.

p/s : Serius aku rasa pelukis karikatur ini sangat celaka ditambah lagi syarikat akhbar yang bodoh tidak tapis :)

Comments
13 Comments

13 ulasan:

Ahmad Haziq Azlan berkata...

karikatur ini ternyata telah menyentuh sensitiviti agama

eyryn berkata...

agak kurang ajar kowt :(
btw, celake ? hehe. .mcam orang melake :)

schaze zainn berkata...

takde sensitiviti langsung.

faridah nazurah berkata...

jom ramai2 pegi sekeh kepala dorang ni :P

nur amalina athman berkata...

tak sokong mna2 pihak..tapi kalau yerr pun nak tulis..jgn lah terang2an buat karikatur mcm tuu..nampak sgt..takkan hudud tuu boleh pulak wat cerita lawak..

Zul Fattah berkata...

aku baru lpas baca pasal ni, dkat wall tok guru Nik Aziz.. memang kejam r diaorg ni..
kasi bakar je utusan tu.. aku memang tak puas hati lama dah dgan surat khabar ni.. banyak songeh

[sutera kasih] berkata...

sensitif ni..

sergeant keroro berkata...

dashyat tol. ish2

ieyza afieyna berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ieyza afieyna berkata...

betul tu len kali nak lukis fikir2 dulu..


TEMPAHAN TIKET UNTUK KE DUNIA BARU 2012

Ezad Skytech berkata...

sebab tu aq tak suka baca utusan ni dari dulu..huuhh..

azrijohan berkata...

kartun utusan nie memang sampah...
dari dulu nak cari gaduh..


pfttt~

zalizalu berkata...

agak2 la nak kutuk hukum Allah pun... adus...

 
Related Posts with Thumbnails