Khamis, 11 Ogos 2011

Selamat Pagi 11 Ogo 2011

Jom lawat dan follow senarai blog kumpulan 11 di SINI .

Selamat pagi !! selamat pagi !! dan selamat pagi !! Macam biasa semalam aku tak tidur kerana buat kerja sikit. Kerja apa ? Ehem yang tu ada la. Mana boleh kecoh hal rumah tangga kat orang lain. Nanti ada yang cucuk jarum dan gergaji tiang rumah aku, tak pasal-pasal roboh rumah tangga aku ni. ha ha ha gurau je. Aku tak berumah tangga lagi la.

Hari ni dah masuk hari ke 11 kita berpuasa dan Alhamdulillah masih diberi kesempatan dan nikmat kesihatan untuk kita menjalani ibadah puasa. Syukur padaMu ya Allah di atas nikmat pemberian ini. Kalau la sekarang ni kita dalam keadaan uzur, sudah tentu kita tidak dapat berpuasa. Boleh je nak puasa juga tapi kalau makin teruk sakit tu, nanti menyusahkan diri pula. Sementara masih sihat sejahtera ni, hargai la puasa dan lakukan banyak ibadah kepada Allah.

Takkan nak tunggu tua baru nak rajin puasa dan beribadah ? Itu pun kalau sempat tua. Kalau esok dah mati ? haaa celah mana nak tua nya ? Belum tua lagi dah mati. Lagi satu, ingat bila dah tua bangka terus automatik jadi insaf ke ? Bukan semua akan insaf apabila dah jadi tua. Ada je tua yang tak sedar diri yang masih tak tahu apa-apa pasal ibadah ni. Siang malam duk enjoy mengalahkan yang muda mudi pulak. Adusss kenapa jadi begitu ?

Kerana zaman muda dia dah jadi begitu sampaikan susah nak berhenti walaupun dah tua bangka. Ok hanya tu je apa yang aku nak cakap pagi ni. Aku tengok Sergeant Keroro dah lena atas katil tu. Jeles betol tengok dia tidur, aku dah la tak tidur dari semalam lagi. Mahu tidur dulu.. zzzzzzzzzzzzzZZZZZ
Comments
12 Comments

12 ulasan:

aiman berkata...

yup betul.. hargai masa lapang dan masa sihat anda..

Atiqah Sa'ahiry berkata...

tido2...je

SoLy SoLicious berkata...

selamat pagi :)

dah tua bangka pun xsedor lagi eh erti "puasa" tuh..semoga mereka dibukakan pntu hati tuk bertaubat :) AMin

peachippo berkata...

mornink..
syukur alhamdulillah kan ..

dah2 pergi laa tido :P

sergeant keroro berkata...

haha, mana ada aku tido :P

asnizaziz berkata...

selamat pagi, g la tido, tahan2 mata tu buat ape ^^

aimie amalina berkata...

hahaha
dah macm adik beradik aku tgk kome ni..hihihi =p

NadiRah berkata...

slmt pagi 11 OGO juga..haha!!!

kiz berkata...

lalala..jangan amalkan tak tidur malam selalu sangat..nanti sel otak putus..kalau nak sambung kena minum susu enfagrow..haha

Luqeem™ berkata...

haha, tido jgn tak tido, nanti susah lak nak gi terawih..hehe

diana berkata...

tua+tak puasa+sedar diri=tunggul kayu.

cucu umie berkata...

tido bro..hehe ayie pon smlm busy sikit ah xsempt menjeljah mane2..

 
Related Posts with Thumbnails