Isnin, 29 Ogos 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin


Semasa takbir raya dilaungkan di masjid tadi. Orang tua di sebelah kanan aku menitiskan air mata. Kemudian aku pandang ke saf hadapan, beberapa orang yang berhampiran imam juga ada menitiskan air mata semasa takbir raya. Aku pula hanya biasa saja. Takde rasa sebak dan takde rasa gembira sangat. Mungkin kerana aku jahil sangat kot.

Tapi aku dapat rasakan tahap keimanan yang sangat jauh berbeza antara aku dan juga orang yang menitiskan air mata disaat takbir raya dilaungkan. Selesai takbir raya, aku bersalaman dengan pakcik di sebelah kanan tadi dan kelihatan mukanya berseri dan sedap dipandang. Mungkin titisan air mata tadi telah menyucikan wajahnya sehingga sangat tenang aku rasa apabila pandang ke arah dia.

Oh ya aku, Muhammad Firdaus Bin Abu Bakar selaku penulis dan pemilik blog Firdaus Life ini ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin. Andai kata selama setahun lebih aku menulis blog ini ada beberapa perkara atau isu atau perkataan yang mengguris hati pembaca dan juga sahabat sekalian, aku ingin meminta maaf dan minta ampun kepada anda semua.

p/s : Teruskan menyokong blog Firdaus Life :P ... Raya !!! Raya !!!

Comments
13 Comments

13 ulasan:

sergeant keroro berkata...

selamat hari raya bro :)

kiz berkata...

selamat hari raya Firdaus...

Luqeem™ berkata...

selamat hari raya bro!..raya sakan sblum blik..hehe

Zul Fattah berkata...

Selamat hari raya Oh..
maaf zahir dan batin..selama kita berkenalan dlam dunia blog ni.. huhu..

Ezad Skytech berkata...

Selamat Hari Raya freaky..hee

SoLy SoLicious berkata...

selamat hari raya daripada penulis solicious storinori.. ampun maaf jika ade tersalah tersilap ye freaky :)

cucu umie berkata...

selamat hari raya maaf zahir batin bro..

Blogger Newbie berkata...

selamat hari raya bro.. maap zahir batin. aku pon nak nangis td. bermakna aku beriman la kan? haha.. Aku sedih dok KL raya2 ni uwaaaa :'(

Shaherah berkata...

slamat ari raya juga ^_^

Anyyss Shuhaimi berkata...

salam aidilfitri! :)

RepublicAku berkata...

salam aidilfitri...keh3

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

selamat hari raya :)

Mr Lonely berkata...

walking here with a smile. take care.. have a nice day ~ =D

Regards,
http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) ..

 
Related Posts with Thumbnails