Jumaat, 19 Ogos 2011

Segmen | Cerita Aku Dengan Bulan

Nak Join klik header di atas.

Ok disuruh kita bercerita apa-apa pun mengenai perkataan " Bulan " . Tak kisah la bulan puasa ke, lintah bulan ke, bulan mengambang ke. ha ha skop tu dah luas, pandai-pandai la goreng isi entri nanti ye.


Memandangkan ada mengenai lintah bulan, maka aku nak cerita pasal lintah bulan la. Sepanjang aku hidup atas dunia ni, aku tak pernah lagi kena hisap darah dengan lintah dan memang aku sangat takutkan dengan lintah ni. Ada satu hari tu aku dengan kawan-kawan mandi parit yang ada dekat rumah.

Masa tengah seronok duk berkubang dalam parit tu, tiba-tiba aku nampak ada benda panjang duk bergerak dengan laju datang kat tempat aku dan kawan-kawan berkubang. Ah sudah tu lintah !! Woi ada lintah !! cepat naik !! ha ha ha semua kawan-kawan aku berebut dengan cepat nak naik.

Lepas berebut dan kalut semua sekali, semua berjaya naik atas darat. Bila cek kat badan semua, tak ada siapa pun kena dengan lintah. Masa tengok kat dalam parit tadi tu, nampak 3 ekor lintah yang sangat panjang duk main sekitar tempat berkubang tadi. Kawan aku kata tu lintah bulan tapi aku tak tahu sangat pun pasal lintah. he he he.

Tu la pengalaman aku mengenai lintah bulan. Saiko betul dengan lintah. Aku tak suka lintah. Demn !!!

Comments
9 Comments

9 ulasan:

peachippo berkata...

lintah kalau dah lekat kat badan susah giler nak buang..
dulu kecik2 suke maen tgkap2 lintah pahtu bakar...hehehe..besssssss!

PeRmAtA bIrU berkata...

lintah bulan ngan lintah biasa tu berbeza ke??? huhu.. pernah beberapa kali kena gigit lintah... memang geli habis... selamat ada org tolong buangkan.. huhu..

www.myobw.com berkata...

salam kenalan dari saya...

blog firdaus life tersenarai dalam list terjah bersama www.myobw.com

akoo pae berkata...

huu scarynye..dahla pnjg,
pastu bgerak laju ke arah korg plak tu,.haishh

Luqeem™ berkata...

aku tak pernah lg kena linta..klu pacat tu pernah la..huhu

Zul Fattah berkata...

haha..tima kasih sudi join segmen aku..

ni habaq kat hang..
lintah tu mainan aku masa budak2 dulu..
aku duk tanam padi..penuh r..lintah di kaki tu.. woo..first2 tu gli jugak r..tapi gua jiwa kampung bro.. kena la trima lintah ni..siap sengaja letak kaki dlam air..nk tangkap lintah..haha

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

hahaaa . geli gila kot .. lembik .. *pengsan*

Zul Fattah berkata...

jom ..terjah blog kawan2 lain,..
ini je yg mampu.. haha..

http://zulfattah.blogspot.com/2011/08/salam-semua.html

ANISA berkata...

paham sangat perasaan tuh...
terus hilang macho ek?? hahaha

 
Related Posts with Thumbnails