Ahad, 7 Ogos 2011

Peniaga Bazaar Ramadhan Tak Puasa

Jom lawat dan follow senarai blog kumpulan 4 di SINI .


Semasa berbuka tadi, Mak aku ada sembang pasal ada orang tak puasa. Ish bila aku dengar macam tak percaya juga tapi benda tu mak aku nampak dengan mata dia sendiri. Hurmm tak tahu la sama ada betol atau tidak. Ni dialog antara mak dan aku semasa waktu berbuka tadi.

Emak : Tadi masa duk beli lauk kat 1 gerai di bazaar ramadhan, ada jumpa peniaga yang tak puasa

Aku : Haaa tak puasa ? Mak nampak ke dia makan ?

Emak : Takde la nampak tapi kat belakang van tu nampak nasi kerabu bungkus yang duk terbuka macam tak habis makan lagi dan teh o ais duk tergantung.

Aku : Mungkin makanan mereka untuk buka nanti kot.

Emak : Makanan berbuka apanya kalau pukul 4 petang dah ada teh o ais dan nasi bungkus terbuka camtu ?

Aku : Mana la tahu ada peniaga perempuan tu tak boleh puasa ke.

Emak : Masalahnya yang berniaga semua lelaki.

Aku : Aiyarkkk !!!

Itu baru yang nampak. Yang tak nampak entah berapa ramai tak tahu. Silap hari bulan lagi ramai sebenarnya tak puasa. Adusss dasatnya....
Comments
26 Comments

26 ulasan:

Fathiah Hamim berkata...

huhu np komen.

faridah nazurah berkata...

haha mungkin dorang nk merasa mknan yg dorang msk tu kot. tu lah alasan kelakar yg boleh dorang guna kalau kantoi.

Syazwan Che Deraman berkata...

aku la tu..
hehehe..
gurau je bos..

sergeant keroro berkata...

hehe, ntah la. kita tak tahu apa yang ada dalam fikiran orang XD

cucu umie berkata...

xthu nak kte apa ah bro..tadi pi bazar pon rase mcm nak semput jer..dislike tol..

[sutera kasih] berkata...

penah jgk nmpk peniaga tak puasa cmtu..hmm..

Cik Jannah berkata...

hmm.. moga diberi hidayah ALLAH..

Acap Raffe berkata...

maknenye ramai yg tak pose.. nak kiamat da dunia nih.. ramai yg x tkot azab Dia yg Maha Kuasa.

syarifahsidrus berkata...

tu tak puasa, yang tak solat pun mesti ada. yela, pukul 3 dah start bukak kedai kan

Shaherah berkata...

macam2 kan prangai manusia ni..

nelly berkata...

puasa pun nak ponteng kan ?
adoih ~

mas saari berkata...

orang macam ni tak malu kan? terang-terangan je makan...

syrupmasin berkata...

haha..sakit kot dyorg :D

Bigdaddyz berkata...

tiada masalah jika tidak berpuasa boleh bayar denda mudah sahaja yang tak elok makan di khalayak...

Ezad Skytech berkata...

entah la bro..tak tahu nak kata pe..setakat ni tak pernah nampak la depan mata lagi benda macam ni..

sue perbs.. berkata...

Allah nampak..

aimie amalina berkata...

ayooooo
tapi mang banyak la cam tu
cume kite je x tawu ha..wuwuwu

Luqeem™ berkata...

ade jgak eh..tiap2 tahun mesti ada..

hanyzham hadny berkata...

tak tahan dengn godaan makann yang ada kat bazaar tu...

Lea IsNaw! berkata...

taktahan godaan bila berniaga makanan la tuh

SuzaDin berkata...

mcm2 org zaman skrg nie ... adeshhh ...

Wanie berkata...

mungkin tak peniaga tu bukan ISLAM? haha..

aiman berkata...

astaghfirullah.. macam2 org sekarang..

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! berkata...

ckp kat mak kaw kne berprasangka baek..
x baek tau fitnah org..
ahaha!

just kiddin :D

syaz@rozelt berkata...

bekerja dpn mknn..godaan sgt tinggi woo~

Kei Seichi berkata...

budak2 pon boleh puasa..-_-"

 
Related Posts with Thumbnails