Rabu, 24 Ogos 2011

Geng Mengaji Wajib Tengok Lepas Sahur

Lepas je sahur, family aku akan layan cerita GENG MENGAJI kat channel Astro Prima. Boleh kata start awal puasa hari tu lagi memang duk layan cerita ni je sampai semua family aku duk gelak tengok gelagat kanak-kanak tu bermain sambil menjalani aktiviti mengaji.

Jadi apa yang best mengenai cerita ni sebenarnya ? Yang tu kalau nak tahu dengan lebib lanjut kena tengok sendiri la. Bila tengok cerita ni, teringat pula suasan masa aku mengaji di satu tempat kat rumah aku ni juga. Ustaz aku sangat garang macam Ustaz dalam cerita ni. Kalau dalam cerita ni, ustaz tak rotan pelajar. Aku dulu siap rotan di tangan lagi. Waaa gila takut nak datang mengaji walaupun aku tak pernah kena rotan.

Ehem aku budak skema sikit jadi memang tak buat kerja gila la untuk kena rotan. Ustaz yang garang dah 1 hal. Lepas tu pula semasa menunggu giliran untuk mengaji di depan Ustaz, biasanya akan ada borak dan gelak ketawa. Part ni yang paling seronok apabila pergi mengaji masa kecik dulu.

Orang lain pergi mengaji tapi aku pergi sembang dan open table pasal semua perkara. Ada duk cerita pasal kerja sekolah, cikgu sekolah garang, petang ni nak main apa, esok nak buat apa dan macam-macam lagi. Syokk woo zaman kanak-kanak dulu. Sebab tu aku suka tengok geng mengaji ni. Hampir sama dengan pengalaman masa aku mengaji dulu.

p/s : Bestnya jadi kanak-kanak :P


Comments
18 Comments

18 ulasan:

Ezad Skytech berkata...

teringat zaman kanak2 dulu ye..(^^,)

betul3..jadi budak2 la best..tak fikir apa pon..terasa macam nak balik zaman kanak2 dulu la pulak..(^^,)

Fadzli Amir berkata...

Follow gak crita ni....
best tengok usama...comel je...heheheh

aimie amalina berkata...

hehehehe
cite kelako+bermoral =]

wee..kanak2 mang bes!

Mior Syabab berkata...

Orang dok ngaji, aku boleh bantai main nyorok-nyorok. HAHAHA

Luqeem™ berkata...

selamat aku dulu skema. jenis ikut arahan..haha

ZORA berkata...

hahaha..cte ni terbaik

diana berkata...

akak dulu yang ajar ngaji opah akak..
dia ajar ngaji pakai parang...
parang dia letak kat sebelah..
sebab tu semua anak murid opah akak
sebelum umur 12 dah khatam 3,4 kali..
heheehhe

Zul Fattah berkata...

aku benci zaman kanak2 dulu.. huwaa.. bnyak sejarah hitam je..
malas nk ingat.. haha

Zul Fattah berkata...

aku benci zaman kanak2 dulu.. huwaa.. bnyak sejarah hitam je..
malas nk ingat.. haha

twinkeenabilah berkata...

Aish thu takpe teringat zaman kanak-kanak riang ribena. Rindu pulak nak men basikal roda tiga. kekeke

mas saari berkata...

akak pun suka cerita geng mengaji ni...memang kelakar!

akoo pae berkata...

haha yeke..nnt akoo nak try tgk lah..


zaman budak2 mmg syokk =)

asamasin berkata...

pastinye kalu diberi peluang..sape2 pon nk kembli ke zaman kanak2 n zaman persekolahan.. :D

adifatah ~ berkata...

haha.ms kecik2 dulu mak aku ajo ngaji..garang sehh.gua takut..

trigyy berkata...

no problem. klu besh jd knak2.. pergi la klas mngaji smula. kwn ngn budak2.. hehhhe

gedek! berkata...

jadi orang tua lagi bes!

syrupmasin berkata...

haha..aku pon tgk doe..tp pukol 2 ptg...lempang kang budak2 tuh..comel :D

SoLy SoLicious berkata...

jom kembali ke masa kanak-kanak riang...mntak doraemon bikin mesin...heeeee

 
Related Posts with Thumbnails