Selasa, 2 Ogos 2011

Berjiran Dalam Blog

Ini adalah entri auto publish :

Kali pertama aku dengar perkataan Berjiran Dalam Blog adalah melalui Sergeant Keroro, pemilik blog Invasion Plan. Pelik juga aku dibuatnya. Macam mana tu berjiran dalam blog ? Kalau betol boleh berjiran dalam blog, mesti sangat best dan menarik. Cuma yang bezanya tidak dapat bersua muka secara berdepan. Tapi takpe, nama pun dah berjiran dan bunyi pun sangat menarik.

Korang perasan tak yang atas tajuk entri ni ada tulisan besar gedabak Blog Invasion Plan ? Haa lepas tu ada 5 link kat situ kan ? Itu lah dia jiran kepada blog Firdaus Life ni. ha ha nampak menarik kan ? kita meletakkan dan mempromosi entri latest jiran kita kat bahagian atas dalam blog. Kiranya saling promosi la. Ko promote entri blog aku, aku promote entri blog ko. Win - win situation la :)

Nak buat juga ke ? Pergi la cari orang yang nak berjiran dengan korang, lepas tu :

1. Dashboard > Design > Add a Gadget > Pilih Feed

2. Masukkan url feed blog jiran anda dan tambah " feeds/posts/default " di belakang address blog jiran anda. Contohnya :

http://aku-freaky-falcon.blogspot.com/feeds/posts/default

3. Continue dan akan nampak entri daripada blog jiran anda. Save dan susun di tempat yang strategik.

p/s : Jiran dalam blog .... he he he :P
Comments
31 Comments

31 ulasan:

sergeant keroro berkata...

hai jiran, keh3

Syuxer berkata...

wah ko berjiran dngan sarjan ye..skandal eh..hahaah..;p

PeRmAtA bIrU berkata...

ooo.. hahahah.. baru tau...tu la jiran rupanya...ngatkn tekn next dapat blog jiran... huhu.. ada tak org nak berjiran ngan saya??? keh2...

My Name is Mar berkata...

Aku nak pi carik jiran lah!

TREND 30 Days Challenge Menyerang Blogger

syrupmasin berkata...

jiran tuh :D

Cik Teddy berkata...

wah..nnti nk buat jugak ek

wan_cikgumuzik berkata...

terrbaeekkkkk..!! haha... berjiran sangat baguss..!! asalkan suka sama suka..

RepublicAku berkata...

aku kalau nak berjiran aku nak yg gadis2 jer...keh3...

aiman berkata...

haha.. nak cari jiran yang baik..

SoLy SoLicious berkata...

owhh.. mcm msia dan singapore??

hehee...

cam menarik...tp sape nak jdik jiran sy..huu

syarifahsidrus berkata...

nak cari jiran jugak la macam niii...

Luqeem™ berkata...

aku nak berjiran jugak!..ade sape sudi? hee

diana berkata...

dah tak de ruang dah.
hahahah

iPai berkata...

pergh mantap .. aku pon nak cari jiran juga laa .. leh iklan kat sini tak ?

sapa nak jadi jiran aku ??!!

Shaherah berkata...

hahha shera nak cari jiran jugak lar nanti..

cucu umie berkata...

jiran jgn tidak berjiran..hehe

[sutera kasih] berkata...

owhh mcm tu pulak caranya..baru nk tanya awk td sbb nmpk alya pun post bnda yg sama..tq2 gtau :)

aimie amalina berkata...

weeee
sapelah nak jadi jiran saye ni..hehehe
besnyee!

Bella berkata...

OoOoO...
Camtu ke cara nak letak link jiran dekat atas tu... Tutorial yg sangat bagus...

NasZ berkata...

baru saya faham..tergagau gak tadi..

MOHD NASER.com

abglan berkata...

oooO Bro ahmad ade pesan pasal Feed blog kawan... aaaa' nie aku makin paham...

Anif Abdullah| AA berkata...

ouhh begitu kah.haha.. nak carik jiran gakkkkkk...^^

FaKArePa!n berkata...

bez nye ade jiran..

iMBobo berkata...

ooo tu maksud jiran ye hehe

mR.bUnY berkata...

cmne ni xphm sbnrnye..hehhe

FARIZA AINA berkata...

bagus ar ade jiran..bleh tmbah followers at da same time..hehe..nak jd jiran gak bleh?amek la sy jd jiran kamu..uwee~ *mukaxmalu

ciK LyndaWawa igUana berkata...

bez2..=]nak ikut jugak....hai bakal jiran..saya datang no belajar....cuti ilmu cikit.hehe

CikGu Ma berkata...

boleh cikgu berjiran dengan awk ? (",)

CikGu Ma berkata...

iPai: boleh kot berjiran dengan cikgu? hik3..

KimiCnoL berkata...

oo..ginie rupenye nak buat..thanks ;)

PeRmAtA bIrU berkata...

fuyooooooooooooo saya gogogle entri berjiran dalam blog entri nih dok atas sekali.. hahahaah

 
Related Posts with Thumbnails