Selasa, 2 Ogos 2011

Berbuka Puasa

Cik Kiah : Cik ton, rugi awak tak pergi bazaar ramadhan. Banyak betol makanan yang menarik tau.

Cik ton : Ye ke cik kiah ? awak tu beli banyak tak ?

Cik Kiah : Mesti la banyak cik ton oi. Haa tengok ni. 2 tangan penuh dengan plastik ni cik ton oiii

Cik ton : Waahh nanti saya nak pergi bazaar jugak la jap lagi. Nak beli banyak sikit. lapar sangat dah ni

Cik Kiah : Pergi cepat cik ton. nanti habis makanan.

Cik ton : baik la cik kiah :)



Perghh banyak betol membeli makanan sampai penuh 2 tangan tu. Huurmm nak fikir negatif, tak baik pula buruk sangka di bulan ramadhan ni. Jadi fikir positif, mungkin makanan yang banyak tu untuk dibawa ke waktu sahur. Fikiran positif sudah disetkan dalam kepala otak tapi esoknya nampak banyak buang bungkusan serta makanan lama ke dalam tong sampah.

Alamak !! dah buang... sayangnya makanan yang dibiarkan rosak akibat tidak makan. Rasa sedih bila tengok keadaan macam ni berterusan. Sedih tau tengok makanan dibuang dengan begitu sahaja dan dibiarkan rosak akibat tak makan. Petang nanti dialog yang sama macam kat atas berlaku lagi. Lepas tu kejadian yang sama pun berulang.

Setiap hari puasa buat benda sama macam situasi di atas, setiap kali puasa pun sama. Sampai bila nak jadi macam tu ? Hurmm
Comments
8 Comments

8 ulasan:

Luqeem™ berkata...

sepatutnya makanan tu boleh di sedekahkan kpd kucing, org2 lpar dkt pasar tu..

diana berkata...

bagi la kat jenjiran ..
tu la..tamak..
emosi pulak akak..
hehehe

aiman berkata...

hehe.. biar berpada.. makan pun jangan over kenyang.. nanti tak larat terawih.. :)

sergeant keroro berkata...

beli yang perlu jek :)

Shaherah berkata...

shera kalau pikir positif lg.. orang2 yg dalam rumah die uh ramai.. nak bagi jiran2.. anak2 die ramai mungkin.. kawan2 suami die datang ke.. hahaha..

sebab puase kan.. lapar uh kuat sgt.. tu yg jd jd mcm tu.. nmpk makanan mcm ape dh.. glojoh.. >.<"

ILA HonEyBuNNy berkata...

membazir kan..

bila g bazarr..semua makanan nak beli..sedangkan makan bila berbuka sikit ja..heheh

anismelon berkata...

alamak..anis pon buang tadi..taufufa..tp bukan sebab beli banyak..sebab tok leh telan..bukan selere..weee

Syuxer berkata...

tu la kalau beli banyak2 mesti ada yang kena buang huhu..nafsu semua tuh heheh

 
Related Posts with Thumbnails