Ahad, 3 Julai 2011

Wartawan Malaysia Lawak

Jom skodeng senarai blog kumpulan 3 di SINI .


Sejak semalam lagi aku tengok berita kerana ingin tahu keadaan dan situasi politik di Thailand. Parti mana yang sedang menguasai dan siapa pemimpin yang bertanding semua dapat dilihat daripada berita. Nampak sangat meriah dan seronok pula pilihanraya di Thailand.

Ok apa aku nak cakap sebenarnya adalah, laporan berita itu sangat lawak. Kenapa lawak ? Kerana wartawan Malaysia dengan mudah memberi kritikan dan laporan yang menjatuhkan sesebuah parti dan ahli politik negara Thailand. Antaranya :

" Nampaknya pemimpin ********** mungkin tidak dapat undian majoriti kerana masih memberikan hujah mengenai bekas presiden Thailand, Thaksin "

" Adik kepada Thaksin masih jauh dalam mendapat undian majoriti kerana dia mungkin masih ada agenda bersekongkol bersama abangnya iaitu Thaksin "

Agak-agak anda semua la. Kalau waktu pilihan raya Malaysia, akan ada tak wartawan akan cakap " Nampaknya PM kita mungkin kalah kerana terlalu banyak kontroversi yang beliau lakukan " . Agak-agak ada tak wartawan cakap macam tu ?

Mesti la takde beb. Sebab ape takde ? Aku pun tak tahu. ha ha :D Adoiyai wartawan =_=
Comments
14 Comments

14 ulasan:

Luq At Your Words™ berkata...

ala nnti bla PRU dtg, pmerhati/wartawan luar ngara pn akn cuba buat lawak gak

diana berkata...

dia tak kan cakap gitu..
sebab mulut depa pun pM kita kawal pe...
hehheh

sergeant keroro berkata...

sebab kalau diorang cakap camtu, mesti diorang kena pecat.

haha, diorang ikut skrip kot. mana ada spontan, unless wartawan luar.

Fathiah Hamim berkata...

berani pulak dia nak cakap macam tuh pasal PM sindri. dia buat kat negara laen boleh la, bukan kena buang negeri pun. :P

syarifahsidrus berkata...

wartawan tu~~sesuka hati je. haha

sue perbs.. berkata...

huhu.. nak kena saman nih..

kiz berkata...

adat dan budaya yang biasa kita tengok..

azwa amani berkata...

politikus...

EiZaRaZiErYa berkata...

ahahah..memang xla cite die~

Syuxer berkata...

kalau cakap camtu..u are fired terus...xde kias2 dah heheh

rafiq berkata...

ada baur2 politik.. takleh2

kiwi berkata...

berani la cakap camtu. silap2 kena blacklist terus. haha

Bigdaddyz berkata...

sama pendapat dgn komen yang pertama...tak perlu di hairankan.

GaRy™ berkata...

hahahaha... sukati dia je... kena bom karang baru taw... hahaha~

 
Related Posts with Thumbnails