Selasa, 19 Julai 2011

Wanita Bekerjaya Sebagai Isteri

Emak : Kalau nak cari isteri nanti, kena cari yang ada kerja.

Aku : errkk kenapa mak ?

Emak : Supaya senang dan stabil sikit kewangan.

Aku : ............................


Bila mak dah cakap macam ni, aku hanya iyekan saje. Memang betul apa yang mak cakap tu kerana berdasarkan pengalaman aku yang mempunyai ibu-bapa yang bekerjaya, aku dapat hidup dengan selesa.

Walaupun ibu aku juga seorang yang bekerjaya, namun dia tetap tidak lupakan tanggungjawab dia terhadap anak2. Balik daripada kerja akan memasak untuk anak2 dan kalau dia pulang lewat, biasanya akan beli saja makanan di kedai.

Jadi aku sendiri pun tak tahu dah nak cakap ape kerana tengah blurr sekarang ni. Bagi aku memang sesuai perempuan bekerja demi membantu kewangan keluarga selain mengharapkan suami. Tapi pada masa yang sama jangan sampai lupa akan tanggungjawab menjaga serta mendidik anak2.
Comments
14 Comments

14 ulasan:

diana berkata...

akak tak kerja pun...:p

dang intan duka berkata...

betul tu..
skng ni klu ekonomi tak kukuh, susah gak.. sebab nanti akan timbul hal lain..

semoga bertemu jodoh.. :p

peace

aimie amalina berkata...

betol!

kejesama...ape yg pentg..kejeeeesame..hihihi..disampingseimbgkan la HERT.hohhooho...taw ke HERT tu ape..kikiki

Gadis Pantai Timur berkata...

kalau tengok keadaan ekonomi sekrang memang kena cari yang berkerjaya lah..

aremieroul berkata...

hu3..bergantung kepada suami lh.. :)

Syazwan Che Deraman berkata...

aku nak yang dok rumah je ;)

syiela berkata...

kerjasama... salaing bantu membantu :)

RepublicAku berkata...

ianya bukan kerana ekonomi tapi mentaliti juga...cuba lihat bangsa yang 2 itu...kebanyakannya mereka bekerja...kerana mahu yang terbaik,bila mahu yang terbaik perlu ada bayaran yg lebih...

sergeant keroro berkata...

hehe, kena balance la XD

p/s : ko pakai mangga ads ke?

SoLy SoLicious berkata...

mybe sbb mak , nengok kehidupan zaman loning yg complicated kot..mesti la nak bkal isteri educated,bekerjaya.. zaman loning,harga brg smue *umpphh....phm2 la na..heeee

ntcm von misteriusha berkata...

suker entry ni bro :)
sy pon nk jdi wanita b'kerjaya yang mampu uruskan hal rumah dgn baek
hopefully..
~amin~

Cik Teddy berkata...

yup,cik stuju..cik pon nak jadi wanita bkerjaya n jd ibu yng mithali..wee~ amin!

erniemusliana berkata...

my mum ta keje pon~~elok je kami sume. haha!

iPai berkata...

apa kate bro kasi kerja kukuh dan boleh kasi isteri fokus kat anak .. pun ok juga ..

 
Related Posts with Thumbnails