Khamis, 28 Julai 2011

Seo Template Untuk Blogger

Gila kencang ada SEO template. Serius memang dah ada lama pun cuma kita je tak tahu. Aku pun baru je tahu benda ni masa make over blog hari tu. Cari punya cari, Zaapp !! keluar pasal SEO template untuk blogger. Apa lagi, benda dah ada depan mata terus aku sambar template tersebut.

Buka template tu, aku try la teliti coding template tu. Sumpah aku langsung tak faham. Tapi hanya ada 1 je aku faham iaitu Meta Tag. Aku faham kerana dalam coding tu ada tulis meta content. Terus aku Google cari apa itu meta content. Bila baca punya baca, aku tak faham juga. ha ha ha

Takpe kalau tak faham, buat2 faham ye. Lepas tu aku pun ambil la bahagian coding yang penting dalam SEO template tu dan masukkan dalam template aku yang baru ni supaya mesra SEO sikit. Menjadi atau tidak aku pun tak tahu tapi apa salahnya mencuba kan ? Lepas dah usaha, tawakkal la.

Ok pada siapa yang nak cuba SEO template ni, boleh lawat ke laman web di bawah ye :

http://free-7.blogspot.com/

SEO template ni tak cun macam template biasa tapi dia ada kelebihan dan membantu enjin carian untuk indeks entri dan blog kita. Walaupun template tak cantik, tapi tu semua boleh ubah. Siapa pandai coding memang best la mengubah suai nanti. Aku bengong sikit bab coding ni.

Oh ya aku pakai SEO template di blog nombor 2 kat SINI . Blog sana ada beratus backlink jadi sangat sesuai untuk di indeks oleh jejaka Google. Jadi siapa nak cuba tu boleh la cuba. Harap2 la berkesan template tersebut.


Comments
20 Comments

20 ulasan:

cucu umie berkata...

thnkx for the info..ini yg ayie nak try main coding2 nie..kehkeh

Ahmad Haziq Azlan berkata...

2 bulan lagi baru try

sergeant keroro berkata...

ce ajor ce ajor XD

SoLy SoLicious berkata...

waahh..ape tu..metta tag bagai..xpahm la..hee... sy pakai template belog bse je...huhu

Ezad Skytech berkata...

aq da la tak faham sgt bab2 coding ni...haha~

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...

okay, aku tak paham SEO tuh ape..aku mmg bodoh bab coding..sekian~ haha :D

Freaky berkata...

wuahahaha aku pun x berapa paham :D

kiz berkata...

oit..fir..aku cuba masukkan url kau kat bloglist..tapi error jek..dari semalam..dia tulis tak dapat pautan feed...haha..penin..blog lain ok je..nanti aku cuba lagi.

syaz@rozelt berkata...

template seo pon ada ke??hihi

p/s: bile freaky nak buat tutorial SEO nie??

Freaky berkata...

syaza : x pandai nak buat tutor =_=

iMBobo berkata...

fuyoh! ni kena try ni :)

diana berkata...

sumpah tak paham langsung pasal template seo..
apalagi pasal meta tag..
yang akak tau lepas update kena balas jejak..
wakakakakk

Freaky berkata...

imbobo : try jgn x try

diana : haha try la kak.. best tau

azrijohan berkata...

pecah kepala wehh main coding2..
last last hampehhh


entri baru:
http://ping.busuk.org/view/13184

schaze zainn berkata...

tak berapa faham sangat SEO ni. haha

penting sangat ke eh? =,="

Panggil aku Han berkata...

seo templte ni biler kite post satu entry dkt mne2..cth: fb..tajuk entri dkt dpn nama blog kite dkt belakang...mcm tu kn ??

Freaky berkata...

han : haa rasanya betol dah kot. haha :D

GaRy™ berkata...

main code??... pening2... =.="

GaRy™ berkata...

main code??... pening2... =.="

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

simple gila template ..

 
Related Posts with Thumbnails