Selasa, 26 Julai 2011

Orang Ajak Pergi Dubai

Serius gila kambeng !!! ada orang ajak aku ke Dubai. Iyeerr Dubai yang Emiriah Arab Bersatu tuuu ( betol ke aku eja ? ). Terkejut beruk juga aku dibuatnya. Masa mula-mula nampak ajakan beliau tu, aku terus setuju untuk pergi ke Dubai seperti di bawah :
Masa aku sampai Dubai tadi, memang terkejut gila. Sangat indah dan cantik pemandangan di Dubai. Tak percaya ? try usha kat bawah ni.

The Tallest !



Dengan ketinggian 828 m, Burj Khalifa menjadi bangunan tertinggi di dunia, 304 meter lebih tinggi dari saingannya iaitu Taipei 101 (509 meter) dan jugak hampir dua kali ganda ketinggian menara kembar Petronas kita !. Mereka berjaya sekali lagi bina struktur tertinggi yang menjadi kemegahan UEA selepas The Great Pyramid of Giza dulu-dulu. Lengkap dengan pelbagai facilities, kat sini jugak ada masjid tertinggi tau di mana terletak on the 158th floor. Nama Burj Khalifa diambil sebagai tanda menghormati Presiden UEA, Sheikh Khalifa Zayed al-Nahyan. Aku tak suka benda tinggi-tinggi so, aku tak rasa nak naik pun Burj Khalifa..hehe.. Tapi teringin sangat nak pergi UEA sendiri tengok menara tu !.

Baca selanjutnya di SINI .

p/s : Best juga baca pasal Dubai kat sana :)
Comments
11 Comments

11 ulasan:

iMBobo berkata...

fuyoh..betul2 pergi ke ni?haha

cucu umie berkata...

wah UAE tu,,,bilalah mahu sampai ke sana..btw, nak nek menara tu pon kne bayar kot.gaga grenty mahal..

sergeant keroro berkata...

gayat, haha XD

peNulis SeNjA berkata...

muahahahaha .. ajak aku ye

Ezad Skytech berkata...

try naik KLCC dulu la gayat ke tak gayat...ni lagi la..2 kali tinggi KLCC...heee~

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

hahaa . dah sama dengan keroro daaa ..

syarifahsidrus berkata...

wahaha..berjalan2..hik2

Diana @ bilakukatacinta berkata...

jalan2 di alam maya

syaz@rozelt berkata...

dulu menara petronas kte nie penah jadi antara yg tertinggi kn?sekrg dh jauh ketinggalan..

p/s: masjid tu bole g tuk solat terawih x?hehe

mas saari berkata...

pergi dalam mimpi je ni kan?

diana berkata...

ceh!!ingtkan betul2 la..
sekeh kang!:p

 
Related Posts with Thumbnails