Isnin, 4 Julai 2011

Kahwin Untuk Cerai

Belom lawat lagi senarai blog kumpulan 4 ? Jom klik kat SINI .


Kahwin untuk cerai ? Uik camana tu ? Aku teringat kat cerita yang diberitahu oleh pensyarah masa sem lepas. Jom baca kat bawah.

Lelaki : Sayang, nanti kita kahwin abang belikan satu rumah besar untuk kita.

Perempuan : Iye ke ? Bestnya abang !!

Lelaki : Lepas tu abang belikan kereta besar juga untuk kita pergi jalan2 bersama.

Perempuan : yeeeaaa bestnya. Tapi kan abang, kalau kita bercerai nanti macam mana ? Macam mana dengan rumah dan kereta tu ?

Lelaki : .......... *&^%$%^&*&^%

Nampak dengan jelas tak dialog di atas ? Belum kahwin lagi dah sibuk tanya pasal cerai. Haiihh kalau la siapa dapat pasangan yang dah tanya pasal cerai, baik korang tinggal je pasangan tu. Buang karan je kalau kahwin dengan pasangan macam ni.

Pasangan yang betol-betol sayang dan cinta tidak akan fikir untuk bercerai. Mereka hanya mahu hidup bersama sampai bila-bila. Dialog atas tadi tidak menunjukkan keburukan kaum perempuan. Lelaki pun ada juga yang cakap nak cerai sebelum kahwin. Betol tak ?
Comments
14 Comments

14 ulasan:

Luqeem™ berkata...

klu cerai utk kawen? camana lak?

syrupmasin berkata...

haha..bagus lah dah pikir2 nak cerai sebelom kawen..haha :D

sergeant keroro berkata...

diorang tu mesti budak math, asyik pikir probability :P

aimie amalina berkata...

ish2..jao no pk nye..smp ke cerai..ish3..hehe..=p

perfect life z berkata...

@Luqeem™cearai untuk khawin tu maknanya menggatai nak khawin satu lagi, tapi tak dapat kebenaran, so dia pun cerai sebab nak kahwin lain.....hehehehe

siti kektus berkata...

Kalau awal2 da pk nak cerai,tak pyah kawen la,

ke, dorang kawen sb nak harta je, hukhukorang kawen sb nak harta je, hukhuk

mOon jOhari berkata...

haisshhh...pe burOk nOr perangainya....

kalo bley mOon nak kawen sekali seumur hdo dan dialah suami dunia akhirat....

Tea berkata...

melampau, kalau dh awal2 cmtu amik tindakan jgn kawin. merana hidup kalau teruskan nt. aish.

nasib baik xpenah lg buat cmtu. xDD

syaimz berkata...

haha, gi mampos kalau pompuan macam tu. nak harta kekayaan lelaki dia pulak tu. memang nak kena nusyuz ni.

cucu umie berkata...

hahaa,,grenty perempuan tu mata duitankan..huhu belom kawin dah fikir yg bukan2..aishhhh

CutieLiesa berkata...

ramai jer yg mcm tu...selalu gak dgr...kwn2 bg advice supaya pastikan semua harta benda ada nam kita jgk...nti kalo cerai xlah kita rugi kan...

tpi i xpernh terpikir pun pasal tu...lps diaorg citer2 cmtu bru terfikir...but bila fikir2 balik...mmg xder kualiti btol lah advice diaorg nie....

Nieyna Zuleyana berkata...

dahsyat betol . belom kawen dah pk cerai . ish3 .

Nini Hartini berkata...

kah kah kah... nasib badanlah dapat mcm tu.

tp dulu pun sy selalu dgr org ckp 'alaa baru kawen mmg lah bahagia, tgk lah dah anak 2-3 nt'..

knp mereka berfikiran mcm tu eh?..

Sphynx Cat di Malaysia
.

Kei Seichi berkata...

orang macam ni kita panggil pemikiran negatif...tak ingat term bi die ape..haha... =P
google la...

 
Related Posts with Thumbnails