Khamis, 21 Julai 2011

Jom Sarapan :)

Nasi bungkus atau lebih tepat lagi berdasarkan gambar di atas, tu adalah nasi minyak. Bagi negeri lain mungkin panggil nasi hujan panas. Ape pun yang dipanggil, itu semua tak penting kerana yang paling penting adalah sedap.

Kalau nama saja sedap tapi makanan tu langsung tak sedap, tak de maknanya juga. Tapi kalau nama tak sedap dan rasanya pula sedap, yang ni takpe. Ada orang kata tak elok sangat sarapan pagi dengan makan benda berat macam nasi.

Tapi keluarga aku memang amalkan makan berat apabila bersarapan. Jarang bersarapan hanya dengan makan kuih atau roti atau mee goreng. Kalau tak makan pagi rasa tak best je nak buat kerja untuk hari tu. Haihhh.

p/s : Anda sarapan ape pagi ni ?
Comments
10 Comments

10 ulasan:

^^nu[dd]yra^^ berkata...

lom sarapan lagi...tapi ingt nak sarapan roti bakar....pasal smlm aku dah beli roti n kaya ;) ttiba teringin nak makan roti bakar bl tgk kaya kat kedai smlm..

Luqeem™ berkata...

orang melayu mmg sarapan berat2, tak main la style barat..

Ezad Skytech berkata...

aq pon baru nak g mencari sarapan ni..haha~

MARIA LIZA berkata...

Fridaus orang Kelantankan??? Tapi memang KELANTANESE memang makan nasi bila sarapan sama le dgn pakcik & biras2 saya yg dari pantai timur..mesti nak makan nasi...

Cik TeN10 berkata...

cikten minum milo je pagi ni.. jrg mkn mknn berat sbb nanti ngntok.. hihi ^^

Fara Ada berkata...

belum sarapan lagi la firdaus...tapi dah beli roti tu...huhuhu sempat capai roti je arini...terbangun lambat..kekekekeke xsempat nk pegi beli nasik macam firdaus punya tu..adehhh sedapnya tgk!

yatie Awang berkata...

kakak sarapan nasi goreng je...

kakak pun mcm tu gak, tak kenyang kalau makan kuih muih ni, tak sampai tenghari dah bunyi balik perut...kih...kih

Diana @ bilakukatacinta berkata...

sy pose...ni musti org pantai timur kan? pernah praktikal kat sana..pepagi dah mkn nasi minyak..nasi dagang..nasi kerabu..huhu...tak biase.. masuk opis terus mata layu...

syaz@rozelt berkata...

sarap roti canai keras dengan kuah dal cair lagi nescafe o pahet..selalu sedap kedai tu..hari nie kureng plak.hehe..pape pon bsyukur dngn apa yg ado..

p/s: wah beratnya menu sarapan freaky..x takut jd mok2 ke??hehe

sergeant keroro berkata...

brunch terus, amacam?? haha XD

 
Related Posts with Thumbnails