Sabtu, 16 Julai 2011

Gila Seram =_=

Aku tak tahu macam mana mahu cakap kerana bimbang ada pihak yang tersinggung. Tapi ini hanya la pandangan aku sebagai seorang lelaki yang mana mungkin ada betol dan mungkin ada salah.

Ini bukan kali pertama aku nampak macam ni tapi dah banyak kali cuma kali ni aku nak beritahu kepada perempuan mengenai bagaimana lelaki tertarik dengan seseorang perempuan.

Kepada kaum perempuan, ketahui la bahawa lelaki bujang tidak suka melihat perempuan yang ber-make up dengan tebal. Memakai blusher yang sangat merah di pipi umpama seorang badut. Maaf jika ini buat tersinggung.

Ketahui la juga bahawa lelaki bujang tidak suka melihat perempuan yang memakai lipstik yang tersangat merah dan juga bedak yang tersangat putih serta tebal yang nanti akan kelihatan seperti patung Mc Donald. Maaf jika ini tersinggung.

Ketahui la juga bahawa lelaki bujang juga tidak berapa suka melihat perempuan yang memakai eyeshadow terlalu drastik yang boleh menyebabkan mata anda serupa seperti Zorro. Cuma yang bezanya, zorro berwarna hitam dan anda berwarna warni.

Ermm rasanya tu je kot pandangan aku sebagai seorang lelaki. Aku tulis macam ni kerana terlalu ramai jumpa kes dimana perempuan make-up dengan terlalu dasyat sama ada di dunia nyata dan juga di internet. Sebenarnya aku takut dengan perempuan yang make-up dasyat. LOL :D
Comments
20 Comments

20 ulasan:

syarifahsidrus berkata...

wahhaa..nasib baik tak pernah+tak suka langsung mekap.huhuu

Fadzlina Zaman berkata...

hahahahaha

Luqeem™ berkata...

haha..btul tu bro~! aku sokong..aku lebih suka prmpuan yg natural beauty..xda hiasan yg plik2..

Shaherah berkata...

hahaha.. mcm kelakar lar.. sikit pun tak tersinggung.. sbb shera bukn jenis suka make up..

shera just pakai bedak ngan eye liner jek.. xde lipstick2, xde eyeshadow pelangi2.. hahah xde semua uh..

sebab mak ade cakap.. kalau kita dah biasa make up tebal.. Nanti bila kahwin kan.. orang tengok same jek.. xde beza muka biasa ngan muka ngah bersanding tu.. ape kata org.. xde seri ea.. haa.. mcm tu lar..

ape yg mak ckp tu btul au.. ade sepupu uh.. bila raye or keluar jalan2.. memang make up.. fuhh cantikk.. bila time die kahwin.. biase jek tgk muka die..

alamak.. pnjg pulak.. mcm entri plak kan.. hahaha..

Kei Seichi berkata...

kalau ade pompuan makeup mcm pakcik mekdi tu, aku lari je...paling drastik pon aku "terpukul" die dengan beg...hahaha.. =P

natural beauty itu yang paling baik!

~~Ticer Wann~~ berkata...

sib bek tak tgergolong dalam golongan mekap tebal.. :D

kiz berkata...

keh keh...walaupun aku tak bujang..tetap tak suka gak isteri aku mekap..sekadar sikit2 tu ok ler..kalau lebih lebih ..tinggal rumah je..

diana berkata...

sebab tu nak mekap2 ni kena belajo..bukan boleh tempek je kat muka..
malam mekapnye lain..siang lain...
sekarang ni kelas belajo mekappun banyk dah..

cik bulan berkata...

muahahaha...slmt xska mekap..keh3

Fathiah Hamim berkata...

tak tersinggung langsung kerna aku paling anti kalo mekap tebal gila.

i'm ezza haniza berkata...

kahkahhhhh..naseb baek aku tak suka makeup cam badut tu ...

hanyalah bergaya dengan eyebag dimata! kahhkahh

Nurnajwa berkata...

For now, kte ta ske make up!

Haha, ta tahu la dh besa nnt kan XD

Cik Teddy berkata...

yeah,that's right freaky..cik pon x ske..i love natural beauty!

sherah berkata...

hahahahah :D betul. sherah sokong. meluat tau dak tgk pompuan pkai mekap tebal tebal neh -__- tak cantik pun :O

diana berkata...

firdaus..
akak dah sebulan tukar domain..
sekarang ni ada masalah feed..
tu pasal tak update kat bloglist blogger lain..
nak datang blog akak redah je...
heheheheh

Cik Meyo berkata...

haha. nasib baik den tak suka makeup thingy XD
eh, tp laki suka ke pempuan yg tak mcm pempuan? den bkn feminin ponnn, uhuuu :(

zaty luvlianncezzz berkata...

wooooohoooooo! hahahhaha. entry sentap. seb bek la x mcmnie

~HanAlia berkata...

err...serius aq xpandai guna make up smpai adik beradik yg lain gelak kan aq...+_="

fatin syahirah :) berkata...

aku pakai bedak johnson je tepek kat muka. haha

sergeant keroro berkata...

aku nak baby johnson XD

 
Related Posts with Thumbnails