Isnin, 11 Julai 2011

Awal Sembang Puasa

Sarapan + Lunch dengan kawan2 di UniMAP, Perlis

Dah pukul 10.40 pagi tapi aku masih tak sarapan. Rasa sangat hensem pula bila dengar perut sedang menyanyikan lagu yang merdu kerana kelaparan. Kalau ikutkan nafsu, mahu je aku drive ke kedai beli makanan banyak-banyak tapi kenderaan takde.

Bulan puasa dah semakin dekat dan insyaAllah kali ni aku mungkin sambut bulan Ramadhan selama sebulan bersama keluarga di rumah. Sejak beberapa tahun yang lepas, banyak sambut di asrama dan kolej kediaman je. Minggu terakhir tu baru boleh buka puasa dengan family.

Tapi masih ok lagi la kerana sempat berbuka bersama family walaupun selama 1 minggu. Ehhh !! kenapa aku duk cakap mengenai puasa pulak ni ? Macam dah tak sabar nampaknya nak menyambut Ramadhan.

p/s : Sabar ye firdaus.. sabar....

Comments
12 Comments

12 ulasan:

Edina Kasyah berkata...

xde salah pun bila xsabar menanti ramadhan..hhehe~

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...

tak sabar nk raya..hehe..:)

syaz@rozelt berkata...

dak laki bole la rase x saba nak smbut bulan puase..yg perempuan2 cuak sebab x habis ganti puase lg..haha

Izzat Nazmi Saiful Bahri berkata...

sama la bro... tahun2 lepas mmg susah nak berpuasa dan berbuka dgn family..

tahun ni mungkin dapat la berpuasa ngn family... heee~

p/s : aq pon da terjebak ni.. sabar2.. (^^,)

Syuxer berkata...

tahun lepas aku dah alami berpuasa ditempat asing di KL..tapi mujur ada bazar dekat apartmen aku..kalau x, makan megi la jawabnya heheh..

tahun neh lagi sadis weh..aku berpuasa dan bersahur sorang2..T_T..mak ayah aku gi umrah dan puasa sebulan kat sana..huhu

syrupmasin berkata...

haha..sep sikit..same la doe..dah berape taon asyik hujung ramadan je dpt puase dgn family kan..taun nih sebulan terus..haha :D

Helmi berkata...

bagus ar tak sabar nak puase ek.. =)

syarifahsidrus berkata...

wah.sama2...sebelum ni asyik sambut ramadhan berapa hari je dengan family. tahun ni je dapat sebulan penuh,insyaallah :)

Kak Rosaliza berkata...

Assalam freaky, anak2 akk pun mmg tak sabar menanti puasa, tah apa yg diorg seronok sangat

diana berkata...

akak pun tak sabar nak puasa..
meriahnya puasa..:)

sergeant keroro berkata...

betul, lame tak berpuasa penuh dengan family. hehe

Bui Junaidi berkata...

bulan puasa best..nk buat pahala byk2..dosa2 dh byk sgt ni..hehehe *_*

 
Related Posts with Thumbnails