Jumaat, 8 Julai 2011

Apa Itu iframe ?

Sebelum tu apa kata lawat dan follow senarai blog kumpulan 13 di SINI .


Masuk blog penulis senja tadi, aku tertanya-tanya apa itu iframe. Lepas skodeng dan study yang patut, aku dapat juga jawapannya. Rupa-rupanya iframe tu adalah memasukkan sesebuah website ke dalam blog anda. Tak paham ? try tengok gambar kat bawah :
Gambar di atas menunjukkan aku memasukkan laman web Google ke dalam sebuah blog menggunakan iframe. Kiranya laman web google tu loading daripada blog korang la. Kalau laman web tu ada benda yang menarik, tak payah printscreen dah, terus guna iframe.

Tapi iframe banyak disalahguna dalam blog. Iframe ni boleh curi trafik 100% daripada blog orang lain. Sebagai contoh macam ni :

Aku masukkan link Blog Keroro dan Blog Tia sebagai iframe dalam blog Firdaus Life

Kalau pengunjung blog aku pada hari tu 300, maka blog Keroro dan Tia juga akan dapat 300 pengunjung. Nampak tak blog Tia dan blog Keroro dah 100% berjaya curi trafik dari blog aku secara automatik.

he he jahat kan ? tapi tak payah la guna. Ni namanya menipu. Kita cucuk link iframe dalam website orang lepas tu dapat free trafik daripada website tersebut. Dosa tau menipu trafik lebih2 lagi makan duit haram hasil daripada menipu.

p/s : Nasib baik Blogspot tak benarkan tinggal komen iframe :D
Comments
14 Comments

14 ulasan:

SoLy SoLicious berkata...

so, xyah la letak....nnti xpsai3 org leh kaut traffic

azwa amani berkata...

owhhh..baru faham

sergeant keroro berkata...

hehe, aku trafik tak tinggi pon. sedekah la sikit :P

Syuxer berkata...

owh baru aku tau pasl iframe neh bro..tq2..

Hishyamuddin berkata...

pakai traffic semulajadi sudahhhh..hahaha

ghost writer berkata...

aku sampai sekarang tak faham-faham dengan benda macam nih..aku cuma tau check trafic melalui alexa jer.

waN Mohd Salim berkata...

pandai la

Kei Seichi berkata...

mane nak carik iframe tu?mcm best pulak..

Cik Kamoo berkata...

tapi cam lawa plak iframe tuh....

cucu umie berkata...

baru ayie tahu pasal bnda nie..haishhh

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

Tia pernah baca jugak pasal ni . tapi ia tak salah kalau ada persetujuan bersama . hehe :) cuma tu lah tak tau kalau nuffnang bagi kalau macam tu ..

AnAk dEneSor berkata...

hahhaha..bgos2..

i tag u

http://anakdenesor.blogspot.com/2011/07/jom-senyum-bersama-shazny-salleh.html

diana berkata...

betul...
berblog biarla jujur dan ikhlas..
kalau terdesak nak duit pi buat part time jual beger ke apa..
jangan menipu gitu..
tak berkat ...

putra suki berkata...

macam tu rupanya.. Tq (^_^)

 
Related Posts with Thumbnails