Sabtu, 30 Julai 2011

Aku Kena Hentam !!!

He he sebenarnya bukan hentam pun. Sekadar nasihat daripada seseorang kepada aku. Memang benar aku selalu publish entri blog di wall fb. Tapi itu di wall fb aku sendiri. Takde aku nak publish di wall kawan-kawan.

Oleh kerana dia friend dengan aku, mungkin dia nampak banyak sangat post pasal blog Firdaus Life ni dekat Home Wall dia. Tapi memang aku mengaku kerana aku banyak sangat publish entri blog di wall fb aku sendiri. Tapi itu di wall aku. Bukan aku pergi ke wall kawan-kawan dan post pasal blog.

Aku tak buat kerja gila macam tu. Apa yang aku buat sekadar promosi. Yer memang blog yang bagus datang daripada entri yang bagus. Tapi apa guna entri yang bagus jika tiada promosi. Last sekali tiada siapa tahu kewujudan blog kita.

Dia nasihat suruh aku main SEO. Apa yang menarik pasal SEO ? Trafik memang kencang gila. Hits boleh cecah ribuan sehari dengan SEO. Tapi bukan trafik kencang yang dicari dalam dunia blog ni. Yang penting kemesraan dan kawan yang lain. Kau kongsi cerita kau, aku kongsi cerita aku. Benda ni lagi indah daripada SEO.

Apa pun terima kasih di atas nasihat abang. Ini kali pertama ada orang tegur pasal promosi blog di wall saya.

p/s : Salah ke post blog di wall fb sendiri ? huurrmm
Comments
54 Comments

54 ulasan:

Lissa berkata...

aik.takkan share link kat wall fb sendirik pun tak boleh kot...huhu

SoLy SoLicious berkata...

sabow jelah... ^______^

CIK FERRA AWW berkata...

KEKEKEKE KASIHAN. TU CRIME INTERNET TAHU.

AesyaZealous berkata...

ala. itu pn jadi masalah ke? ceh

Mimie Cikonett :) berkata...

mana ada salah publish link kat wall sendri. Sabar jelah eh :')

Ezad Skytech berkata...

erk..kalau nak post kat wall fb sendiri pon tak boleh..susah la..

alif haris berkata...

hahahha .. senang2 hide je la segala activty fb kita drpd dia .. senang cita hahahah :D

Popoi berkata...

x boleh ker??? +_+

Bigdaddyz berkata...

dia jeles tu...mudah cakap kan...

Kei Seichi berkata...

ko ckap kat die, kalau xnak tgk wall post ko, hide aje la..senang je..hehe..aku slalu je hide wall post org2 yang annoying...


p/s: lame rase x jenguk sini...

gedek! berkata...

setuju dengan Bigdaddyz

Hafizzi Aziz berkata...

hahaha..
xkan x boleh kot..
ko nasihat lak dia suh hide post dr ko..kan senang..
hahahaha..

siti kektus berkata...

haha.

suruh je la orang tu logout fb. :p

cucu umie berkata...

nasihat menasihati..biaselah bro..hehe terima shje dgn lapang dada..

..aZhAri.cOm.. berkata...

hoho.. kesian kena hentam.. aiseh.. sabar2.. bukan kamu sorg je buat camtu..^_^

kiz berkata...

tepis..tepis..dan elak..terpulang ler..dinding kita kita yang punya..haha..tapi aku jarang letak kat dinding..aku campak terus kat group aku sendiri..hehe

Panggil aku Han berkata...

errkk...tu pn jadi masalh...ssh btl...hmmm

cik bulan berkata...

mistik masalah ni..sbb kite pon pnah kena gak..agaga..hide wall post dari manusia tu jela boleh buat pon..=.=''..

noona berkata...

dashat dashat dashat lol pape pun ayat ni mmg terbaek lo freaky "Tapi bukan trafik kencang yang dicari dalam dunia blog ni. Yang penting kemesraan dan kawan yang lain. Kau kongsi cerita kau, aku kongsi cerita aku." noona suke

peace289 berkata...

ape pon tak boleh!!! haha

MiZz ShINcHaN berkata...

hentam sma itu orang bro... geram... org cmni pun de gak... unfriend ngn dye je, habs cte. :)

^^nu[dd]yra^^ berkata...

eh, tak boleh ker share link blog kat wall sediri....konpius btol...cik dd slaloo jer buat...

diana berkata...

apa masalah dia sebenarnya..
dia geram la tu tengok kamu asyik update.dia update blog sehari sekali..
ahhaahh

bombay berkata...

dah fb kita, suka atila..ye dak?xkan nk biar bersawang fb kita tu..:)

zeeck berkata...

lupe kan saje die...wall kite kot...
kdang2 aku post gak kat wall orang XD

nanti aku wat entry aku post kat wall artis..lek je XD

akoo pae berkata...

haha plik~
takkan itu pon tak boley??

ke ade miscommunication kat situ??
hmm

Suhazli berkata...

alamak..habis tu nak post kat mne lagi?

stfzn berkata...

maybe new feeds abang tu penuh dengan ping blog awak kod . hehehe ^^

aiman berkata...

sabor jer lah..

Cik Kamoo berkata...

x tau pun SEO tu ape...rasa selesa post entri kt wall FB milik sendiri...heeee

sergeant keroro berkata...

sabor jek. aku automatik post kat wall aku relax jek.

Cik Ila berkata...

Tabik sama Muhd Firdaus..membalas komen kt wall post tu dgn berhemah..kalo org lain,msti dh melenting dh..haha

Miss Mirror a.k.a Sam berkata...

Laa pulak...
Kat wall sendiri.. suka ati la kan. Akak plak jenisnya mmg tak suka add org, akak selalu dpt request fren baru akak accept, kalau diorang nk bising akak ping entry kat wall sendiri, nasib diorang la... sapa suruh add akak (tapi wat masa ni blom ada lg yg bising), klu diorg bising akak remove je. Ngeee hehe..

aPIP berkata...

mentang2 domain dot net'' nak eksen... hahah... kalau aq da kene balik da org camtu... suka hati kite la kn nk ping2 kt mne2 group...aishh... 'dengki' betol... meh aq jempot ko ping kt group aq.. mentioned jer 'Terdesak! Network. ko jgn risau... aq xkn tuduh ko spammer :) amanz network, tu pon geng2 aq gak.. dye pon xde nk sound2 org camnie... suka hati..

Nurnajwa berkata...

Alahai, kesian dia ;D

miss epa berkata...

sgt stuju.rasa xsalah pun ping blog kat wall group blog laen rasa nya kan?huu. :)

Dzarief Zuhdi berkata...

layan jer.. takkan la nak post kat wall sndri tak leh.. haihhh

azrijohan berkata...

suruh dia jgn bukak facebook...insyallah x semak.hehehe

fieha berkata...

hehe..bukn buat benda slh kn..

SaYraH WonDerLanD berkata...

hahahaha ingatkan kena hentam apa.Normal la tu bila org nak tegur kita. Tapi sarah tak berkenan cara dia tegur.. Cara dia tegur tu semua kawan fb dia nampak.

Najlaa 'Aqilah berkata...

org tu butthurt sgt knp? hahaha. unfriend je la kalau tak suka tgk wallposts :P

hira berkata...

saya tak post dekat wall. saya guna network apa entah. lupa sudah. haha. benda tu la yang selalu keluar dekat wall saya. kiranya, lebih kurang macam kita post dekat wall. kadang-kadang, some entry tu saya delete tak nak bagi orang baca. eh, boleh pula macam tu kan? hahaha

cik najihah berkata...

erk..aku selalu je publish kat wall sendiri..
x de yang sound pon.. alamak..kite mane tau kan..its ok..keep on blogging okeh

Puteri Biru berkata...

kat wall sendiri takpe, jangan wall orang lain. mmg semak.

pernah gak buat status kat FB taknak ada friend yg letak link spam kat wall, tapi seyes still orang spam gak aduhaiiii.

.diannorhayati. berkata...

haha. aduhh. ade jugak camni kan? wall sendiri kot?=.=

Mrs.Yie berkata...

dia jakun tu..hehe

ct N honey berkata...

tak yah kwn dgn dialah

Luqeem™ berkata...

ni sebab FB baru tu la..smua dia nk postkan..xde privasi

Adzriel @ Liza AB berkata...

musykil pulak..post kat wall sendiri pun tak boleh?

touya berkata...

kau post terlalu kerap kot ? sampai penuh newsfeed dia ?

Tapi baguslah dia tegur elok-elok dan berterus-terang .

Bui Junaidi berkata...

bui jarang sgt post entry blog dekat FB..nk main SEO lagilah tak tau..berblog hentam kromo jer..hahaha

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

eh kalau letak link kat wall fb sendiri pon salah ke? tp kalau baca kat teguran tu dia kata post link kat pages yg kita like..kalau camtu mmg salah ah..

Cik Teddy berkata...

ala..x slh pon kalo post kat wall sndiri..

Syuxer berkata...

kalau gitu unfriend je dia..huhu..abes citer..xla dia akan menyemak nanti..xpun suh dia hide post ko punya wall huhu..

 
Related Posts with Thumbnails